Wyróżnienie Camerimage dla Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy

0
1521

W sobotę 19 listopada podczas XXIV Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Camerimage w Bydgoszczy rozstrzygnięto konkurs spotów reklamowych „Fundusze europejskie w kadrze”. Wyróżniony został film DWUP promujący fundusze unijne dla młodych.

Nikomu chyba nie trzeba wyjaśniać, jak ważnym jest dobór odpowiedniego zawodu nie tylko wśród młodych ludzi, ale również w sytuacji, kiedy osoba bardziej dojrzała chciałabym zmienić swoja profesję czy poszerzyć posiadane umiejętności i kwalifikacje. Wsparciem finansowym w zakresie pomocy dla osób bezrobotnych zajmują się Urzędy Pracy na różnych szczeblach. To ich zadaniem jest pozyskiwanie środków na realizację zaplanowanych działań. To one powinny aktywizować osoby poszukujące pracy, ale też właśnie te urzędy powinny promować swoje działania, aby ich zasięg dotarł do jak największego grona odbiorców. W tym celu przydają się różnego typu filmy promocyjne, które jak się okazuje, mogą zawalczyć w konkursie tytuł najlepszego w danej tematyce.

W kategorii „Fundusze europejskie w kadrze” ocenianych było 9 filmów, a nagrodzono dwa. Główną nagrodę zdobył Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego oraz dom produkcyjny FlyFilm za spot „Nauka i Biznes – związek idealny”. Wyróżnienie za to otrzymał Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy za spot „Power dla młodych”. Jurorzy podkreślali atuty produkcji DWUP – świeżość w podejściu do tematu, dopasowanie formy do aktualnych trendów a także fakt, że spot po prostu dobrze się ogląda.

camerimage-nagrodzeni

Mówi dyrektor Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy pani Ewa Grzebieniak: To wyróżnienie to dla nas bardzo dobra wiadomość i duży prestiż, bowiem festiwal Camerimage ma ogromną renomę. Cieszę się, że zdobyliśmy wyróżnienie, choć nie na festiwale film był przygotowywany. Produkcja to element naszej kampanii promującej fundusze europejskie – tu konkretnie program dla młodych PO WER. Właśnie z tego powodu, że mamy do czynienia z młodą grupą odbiorców, chcieliśmy w sposób prosty i przystępny pokazać korzyści jakie mogą odnieść uczestnicy projektów. Spot został przygotowany w konwencji filmu i animacji jednocześnie. Ma pokazać skuteczność wsparcia, dzięki któremu można zmienić swoje życie.

W samym spocie widzimy zawody, które dotyczą ludzi młodych: właścicielkę warsztatu serwisującego motocykle, właściciela food trucka i fitness clubu czy też młodą mamę, która może pracować zdalnie. Przekaz jest jasny i klarowny „Ty też tak możesz” a sam spot zachęca do aktywności zawodowej młodych ludzi. Film na zlecenie DWUP zrealizowała TV Galicja.

Nagrodzony spot można zobaczyć tutaj: