Głogów: Trwają prace wykończeniowe przejścia podziemnego

0
1287
2014-02-18-remont-przejscia-podziemnego@Glogow-IMG_9354

Koniec marca to planowany termin otwarcia remontowanego od lipca, przejścia podziemnego przy ul. Brama Brzostowska. Obecnie trwają prace wykończeniowe. W trakcie remontu znacznie zwiększył się zakres wykonywanych prac, wyszło wiele nieprzewidzianych robót co opóźniło zakończenie prac o kilka miesięcy. Koszt zadania to blisko 1 mln 400 tysięcy złotych.

Kończy się trwający od lipca ubiegłego roku, remont przejścia podziemnego przy ul. Brama Brzostowska. Jak informuje kierownik rejonu drogowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Dariusz Zajączkowski “Najtrudniejsze i najważniejsze roboty zostały zakończone. Do zrobienia pozostała jednak ważna rzecz dotycząca kwestii bezpieczeństwa i możliwości użytkowania tego przejścia, chodzi mianowicie o barierki i poręcza” – mówi Zajączkowski.

“Teraz prace będą polegały na wykończeniu, są to sprawy estetyczne, bo techniczne rzeczy, które były do zrobienia już zostały wykonane” – informuje Zajączkowski i zapewnia – “Na dzień dzisiejszy nie mamy sygnałów, że by miały być jakieś opóźnienia”.

Jeśli nic się nie zmieni, przede wszystkim pogoda, to pod koniec marca głogowianie nie będą już musieli przechodzić przez ruchliwą ulicę.

Przypomnijmy, że pierwszy termin ukończenia remontu przejścia podziemnego planowany był na koniec ubiegłego roku. “Ciepła zima pomaga nam finalizować te prace, których nie udało nam się wykonać w tamtym roku” – mówi kierownik rejonu drogowego.

Pomimo wierceń próbnych na podstawie, których opracowano dokumentację, okazało się, że zakres zniszczeń jest zdecydowanie większy niż zakładany w projekcie – ” W trakcie remontu wyszło mnóstwo nieprzewidzianych robót, które okazały się bardzo czasochłonne”.

W trakcie prowadzonego remontu zwiększył się znacznie zakres wykonywanych prac – “To wniknęło z robót odkrywkowych, które wykonaliśmy po zdjęciu okładzin, ścian i schodów (…) Po rozebraniu okładzin, okazało się, że krzywizny ścian i pochylenia są tak duże, że żadne systemowe szalunki do tego nie pasują. Jednak jak wyjaśnia Dariusz Zajączkowski wydłużenie terminu i konieczność wprowadzenia dodatkowych robót  nie zwiększyło kosztów tej inwestycji. Remont przejścia podziemnego kosztował blisko 1 mln 400 tysięcy.