Rekrutacja na bezpłatny cykl szkoleniowy “Lider w Podmiotach Ekonomii Społecznej”

0
1253

Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży SZANSA rekrutuje na bezpłatny cykl szkoleniowy “Lider w Podmiotach Ekonomii Społecznej”. Pozarządowco – skorzystaj!

Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży SZANSA informuje o uruchomieniu rekrutacji na bezpłatny cykl szkoleniowy “Lider w Podmiotach Ekonomii Społecznej”, który odbędzie się w ramach projektu “Rozwój Ekonomii Społecznej w regionie legnickim”

Rekrutacja prowadzona będzie do dnia 10 styczna 2012 r. włącznie.

Cele cyklu szkoleniowego:
Przekazanie uczestnikom wiedzy niezbędnej dla zarządzających organizacjami pozarządowymi oraz innymi Podmiotami Ekonomii Społecznej,  poznanie sposobów doskonalenia umiejętności liderskich.

Grupa odbiorcza: liderzy Podmiotów Ekonomii Społecznej , w tym liderzy organizacji pozarządowych

Podmioty wyrażające chęć udziału w cyklu powinny posiadać siedzibę, oddział lub biuro na obszarze jednego lub kilku powiatów: jaworskiego, złotoryjskiego, legnickiego, m. Legnicy, lubińskiego, polkowickiego, głogowskiego.

Do udziału w Cyklu Szkoleniowym mogą zostać zgłoszone 2  osoby z jednego Podmiotu Ekonomii Społecznej, które:

  • ukończyły 18 lat,
  • są członkami zarządu organizacji, z ramienia której wezmą udział w Cyklu,
  • wyrażają zgodę na udział w projekcie zgodnie z harmonogramem Cyklu,
  • udostępnią swoje dane osobowe do celów rekrutacji, monitoringu i ewaluacji Europejskiego Funduszu Społecznego.

CHARAKTERYSTYKA CYKLU:

  • Cykl szkoleniowy będzie realizowany od stycznia 2012 do marca 2012.
  • Grupa będzie liczyła ok. 15 osób (maksymalnie 9 podmiotów).
  • Dla grupy przewidziano 9 dni szkoleniowych tj. 54 godziny zegarowe (3 trzydniowe zjazdy edukacyjne).
  • Szkolenia są bezpłatne. Organizatorzy zapewniają wyżywienie, zakwaterowanie.
  • Uczestnik we własnym zakresie pokrywa koszty dojazdu na miejsce szkolenia.

UCZESTNICTWO W CYKLU OZNACZA OBOWIĄZKOWY UDZIAŁ W TRZECH SZKOLENIACH – łącznie 9 dni szkoleniowych.

DATY SZKOLEŃ ORAZ TEMATYKA CYKLU:

13-15.01.2012 – Blok 1 (3 dni)  

  • Rozwój osobisty i zawodowy (postawy oraz cechy liderskie; mocne, słabe strony lidera, techniki planowania czasu pracy i realizacji zadań)
  • Zarządzanie organizacją (wiedza nt. modeli zarządzania/ style kierowania; funkcje zarzadzania: planowanie, organizowanie, kontrolowanie, monitoring, motywowanie, przywództwo; umiejętności zarządzania – techniczne, społeczne, koncepcyjne; role zarządzania – interpersonalne, informacyjne, decyzyjne; diagnozowanie poziomu rozwoju członków organizacji- dopasowanie stylu przywództwa do poziomu rozwoju)
  • Wzmocnienie organizacji ( analiza SWOT; co wzmocnić, rozwinać w swojej organizacji; ukierunkowanie jak dalej prowadzić moją instytucję – wewnątrz i na zewnątrz; relacje z otoczeniem – interesariusze, powstanie katalog interesariuszy danej instytucji)

10-12.02.2012 – Blok 2 (3 dni)

  • Efektywna komunikacja wewnątrz organizacji
  • Budowanie zespołu (motywowanie pracowników: teorie motywacji i ich praktyczne zastosowania, co inspiruje członków organizacji do osiągnięć, udzielanie informacji zwrotnych, najczęstsze błędy w motywowaniu pracowników i sposoby ich unikania, prowadzenie rozmów motywujących, współpraca z wolontariuszami)
  • Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników (metody rekrutacji i selekcji, co robić aby zatrudniać najlepszych, przygotowanie do procesu rekrutacji i selekcji), elastyczne formy zatrudnienia

09-11.03.2012 – Blok 3 (3 dni)

  • Zarządzanie finansami – definicja, podział odpowiedzialności,
  • Elementy strategii finansowania
  • Planowanie – rodzaje kosztów w organizacjach, proces budżetowania, budżet projektu, budżet organizacji (podstawy)
  • Zasady konstruowania budżetów i ich monitorowanie;
  • Sprawozdawczość finansowa.
  • Przegląd źródeł finansowania działalności organizacji (działalność odpłatna a gospodarcza; podstawy fundraisingu)

Organizacje zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego (w załączniku) oraz odesłanie go do 10.01.2012r. jednym z trzech możliwych sposobów:

  • poczta elektroniczna – skan zgłoszenia proszę przesłać na adres mailowydorota.laska@szansa.glogow.org
  • poczta tradycyjna
    Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży SZANSA
    ul. Perseusza 13, 67-200 Głogów
  • fax. 76 832-18-04

Zakwalifikowane organizacje będą zobowiązane do podpisania umowy o udzielenie wsparcia oraz wypełnienie deklaracji uczestnictwa.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy kontaktować się Dorotą Laską
pod nr tel. 512 370 465 lub mailowo dorota.laska@szansa.glogow.org