Wybierając 997, dodzwonisz się do centrum powiadamiania ratunkowego

0
749
Miedziak Policja sygnał policyjny radiowóz

W legnickiej Policji zostanie przełączony numeru alarmowy 997 do Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Osoba dzwoniąca na numer 997, dodzwoni się do operatora centrum, tego samego, które obsługuje numer 112.

Już jutro 12 grudnia 2018 roku około godziny 12.00 mieszkańcy powiatu legnickiego dzwoniąc na numer 997, skontaktują się z operatorem Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego, który obsługuje numer 112.

Zgłoszenie obsługiwane w WCPR zostanie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego Policji, a w przypadku takiej konieczności – również do innych służb – w zależności od charakteru zdarzenia lub zagrożenia. Przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund.

Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi, w razie potrzeby, automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to wpłynie na szybkość podjęcia interwencji przez służby. Tego rodzaju rozwiązanie doskonale sprawdza się już od kilku lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10-12 sekund. Tak samo będzie z numerem 997, ponieważ będzie on funkcjonował w oparciu o nowoczesną infrastrukturę teletechniczną, w ramach której działa numer 112.

Operator numerów alarmowych będzie zbierał wszystkie informacje dotyczące zgłoszenia alarmowego i przekaże je w postaci elektronicznej formatki do dyżurnego policji. Dyżurny na podstawie otrzymanych informacji podejmie decyzję w zakresie zadysponowania patrolu. To rozwiązanie ma przynieś wiele korzyści. Dyżurny komendy nie będzie musiał odbierać połączeń, które były wykonywane na numer alarmowy, a okazały się być zgłoszeniami niezwiązanymi z jakimkolwiek zagrożeniem, blokowały linię i zajmowały czas policjantów. Teraz policjant będzie otrzymywał od operatora informację zweryfikowaną w formie elektronicznej i podejmie decyzję o dalszych działaniach.

KPP LEGNICA