Głogowscy gimnazjaliści wybrali drogę tolerancji

0
1268
2014-07-warsztaty-integracyjne@gimnazjum-nr-2@Glogow-01

W Gimnazjum nr 2 w Głogowie skończył się właśnie VII Tydzień Tolerancji. W ramach wydarzenia gimnazjaliści wzięli udział w warsztatach wspólnie z podopiecznymi Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego oraz Warsztatów Terapii Zajęciowej „Arka”. Stworzyli także plakaty pn. “Droga do tolerancji”.

Prof. Andrzej Zoll powiedział: “Tolerancja oznacza uznanie prawa drugiej osoby do różnienia się ze mną. Oznacza uznanie tego, że każdy człowiek, ze względu na jego indywidualną godność ma prawo do własnych poglądów, przekonań, sposobu zachowania się. Natomiast kluczem do ukształtowania postawy tolerancyjnej jest edukacja, w szczególności umożliwienie poznania drugiego człowieka, jego problemów, przekonań. Zaszczepienie poszanowania godności ludzkiej”.

Sens tych słów doskonale rozumieją uczniowie z Gimnazjum nr 2 w Głogowie, którzy razem z nauczycielami zorganizowali Tydzień Tolerancji.

31 marca w ramach rozpoczynającego się VII Tygodnia Tolerancji w Gimnazjum nr 2 przedstawiciele wszystkich klas wykonywali pracę plastyczną pod hasłem „Droga do tolerancji”. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu uczniów powstały piękne i ciekawe prace, które ozdobiły hol szkolny.

“Plakaty mają nam przypominać ideę tolerancji i szacunku dla drugiego człowieka oraz pokazać każdemu odwiedzającemu naszą szkołę, jakie wartości pielęgnuje się w Gimnazjum nr 2 im. I.Sendler” – mówią uczniowie gimnazjum.

Natomiast 2 kwietnia także w ramach Tygodnia Tolerancji w głogowskim gimnazjum przeprowadzono warsztaty plastyczne, w których oprócz gimnazjalistów uzdolnionych w zakresie sztuki,  uczestniczyli podopieczni Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego oraz Warsztatów Terapii Zajęciowej „Arka”.

Jest to impreza, która odbywa się co roku i zawsze jej celem jest wspólna praca plastyczna, której efekty przypominają wszystkim o potrzebie bycia tolerancyjnym wobec każdego człowieka. W tym roku podopieczni Ośrodka i gimnazjaliści wykonali wspólnie pracę pt. „Liście”, która ozdobią salę Samorządu Uczniowskiego.

W związku ze zbliżającymi się świętami uczniowie i ich nie w pełni sprawni koledzy wykonali także ozdoby wielkanocne, które ozdobiły hol szkolny. Na uwagę zasługuje fakt otwartego charakteru zajęć, które odbyły się na szkolnym korytarzu, dzięki czemu każdy nauczyciel i uczeń mógł z bliska obserwować etapy powstawania „tolerancyjnego dzieła”.