W Gminie Żukowice odbyło się 45 wyjazdów na basen

    0
    1033

    W ubiegły piątek (28 czerwca) zakończył się rok szkolny 2012/2013 i rozpoczęły się dwumiesięczne wakacje. Zakończenie roku szkolnego to okazja do posumowania dorobku uczniów, ale także rzeczy, które miały miejsce w szkole przez ostatni rok. W Gminie Żukowice w roku szkolnym 2012/2013 już kolejny raz uczniowie Szkoły Podstawowej w Nielubi oraz Szkoły Podstawowej w Brzegu Głogowskim mieli możliwość nieodpłatnego korzystania z obiektów polkowickiego Aquaparku. Dzięki hojności Fundacji Polska Miedź każde dziecko mogło dziewięć razy wyjechać na basen lub kręgielnię. W sumie w ramach programu pod nazwą “Czas na basen – czas na zdrowie dzieci w Gminie Żukowice” odbyło się 45 wyjazdów po około 38 uczniów.

    W roku minionym roku szkolnym (2012/2013) w Gminie Żukowice realizowany był program pod nazwą “Czas na basen – czas na zdrowie dla dzieci w Gminie Żukowice”. W ramach realizacji zadania odbyło się 45 wyjazdów po około 38 uczniów. W sumie każde dziecko mogło wyjechać dziewięć razy na basen lub kręgielnie. Realizacja programu była możliwa dzięki pieniądzom pochodzącym z Fundacji Polska Miedź. Podczas zajęć prowadzonych przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (klasy “zero” oraz klasy od jeden do trzy) oraz nauczyciela wychowania fizycznego (klasy od cztery do sześć) uczniowie realizowali programy gier i zabaw wodnych (oswajanie z wodą, zabawy ruchowe w różnych formach) oraz nauki pływania.Efekty programu pod nazwą “Czas na basen – czas na zdrowie dzieci w Gminie Żukowice” widać gołym okiem. Po roku wyjazdów na basen każdy uczeń klasy od cztery do sześć potrafi przepłynąć stylem dowolnym 25 metrów samodzielnie lub z deską. Uczniowie potrafią również prawidłowo reagować w sytuacjach zagrożenia życia w środowisku wodnym. Oprócz zajęć na basenie uczniowie nabywali umiejętności gry w kręgle i bilard. Poza ciężką pracą, czas zajęć realizowany w obiektach polkowickiego Aquaparku, był wspaniałą zabawą i doskonała formą uatrakcyjnienia zajęć szkolnych oferowanych przez szkoły. Uczniowie bardzo chętnie i licznie korzystali z możliwości spędzenia zajęć poza szkołą. Aktywnie uczestniczyli we wszystkich proponowanych formach – z radością użytkując bogato wyposażony obiekt.