Głogowianie fotostopem przez świat – kierunek Wschód – Gruzja

2307
2013-08-19 Głogowianie fotostopem przez świat - kierunek Wschód Gruzja (fot.G.Sroczynska) 02

Jesteśmy w Gruzji. W ciągu 4 dni pokonaliśmy ok. 3tys. km. Ukrainę, Rosję i Północną Osetię widzieliśmy tylko z okien samochodu. Dużo czasu traciliśmy na granicach, ale wielokrotnie pomagało nam pismo pana Starosty i moja legitymacja prasowa. Na Ukrainie niestety zapłaciliśmy mandat w kwocie ok. 24zł.

Granica z Rosją to ogromna strata czasu i mnóstwo niepotrzebnych formalności. Ale przejazd przez Osetię i wizyta w szkole, w której w 2004r. miał miejsce zamach terrorystyczny pozostanie w naszej pamięci na zawsze. Do Gruzji wjechaliśmy późnym wieczorem. Na granicy miła niespodzianka, jedno okienko, żadnych formalności, miły uśmiech celników i słowa „wy pojechali, eta wsio”.

Do miasteczka Kazbegi dotarliśmy późnym wieczorem, musieliśmy nieźle się natrudzić by znaleźć kwaterę. Niestety pada ulewny deszcz a przed nami najbardziej malownicza trasa…

Grażyna Sroczyńska

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Poprzedni artykuł2013-08-18 “Hymn o miłości” @Kościół NMP (fot.Paweł Dudzicki)
Następny artykułGłogowianie fotostopem przez świat – kierunek Wschód – Gruzja, Tbilisi
Grażyna i Stefan Sroczyńscy – Ona, z wykształcenia prawnik, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego. On górnik pracujący w ZG Sieroszowice – Polkowice. Razem od ,,zawsze”. Rodzice dwojga dzieci i dziadkowie dwóch wnuków. Od lat ogarnięci nieuleczalną chorobą zwaną ,,podróżomanią” , którą chcieliby zarazić innych. Szczęśliwi, że jest to ich wspólna pasja. Zwiedzili pół świata, bo – jak sami twierdzą - wszystkich ciekawych miejsc nigdy się nie zobaczy. Byli w popularnych miejscach, takich jak Egipt, Turcja, Tunezja, z tradycyjnymi biurami podróży. Jednak preferują trampingowe wyjazdy w małych grupach, które docierają tam, gdzie bywa niewielu turystów. Tak przemierzyli m.in. Kenię, Tajlandię, Laos, Kambodżę, Wietnam, Peru, Boliwię, Brazylię, Argentynę, Chile, Nową Zelandię, Australię, Fidżi, Brazylię, Argentynę, Chile i Urugwaj. Najbliższe plany to podróż na wschód a następnie USA, Kanada i Alaska. Opracowali projekt ,,Fotostopem przez świat”. Zakłada on dotarcie do ludzi kochających podróże, którzy nie mogą osobiście poznawać świata oraz do dzieci i młodzieży by zarazić ich swoją pasją oraz zachęcić do marzeń.