PINK FLOYD DLA KOLEKCJONERÓW

0
1009
fot. Storm Thorgerson

Najnowsza kampania wydawnicza Pink Floyd pod nazwą “Why Pink Floyd…?” obejmie dotychczas niewydane nagrania archiwalne, zestawy kolekcjonerskie oraz zremasterowane nagrania studyjne zespołu.

Współpraca Pink Floyd z EMI Music rozpoczęła się już w 1967 roku. Jej najnowszym rezultatem jest kompleksowa kampania wydawnicza, która rozpocznie się 26 września 2011 roku i obejmie płyty CD, DVD, Blu-ray, SACD, liczne formaty cyfrowe, marketing wirusowy, aplikacje iPhone oraz całkiem nowy album “Best Of”. Członkowie zespołu podpisali z EMI umowę zezwalającą na opracowanie programu kolekcjonerskich zestawów w różnych formatach medialnych. Wiele z nich zawiera archiwalne materiały, nie bez trudu odnalezione i zgromadzone w ramach tego wydawnictwa. Seria wydawnicza pod wspólnym hasłem “Why Pink Floyd…?” skierowana jest do wszystkich pokoleń fanów grupy. Nagrania zafascynują zarówno tych, którzy jeszcze nigdy nie mieli styczności z dorobkiem zespołu, jak i oddanych fanów, których ucieszą kolekcjonerskie zestawy w edycji super-deluxe. Wielopłytowe zestawy oferują słuchaczom wielogodzinną muzyczną ucztę, obejmującą również alternatywne wersje, dotychczas niepublikowane utwory, odzyskane nagrania z występów Pink Floyd oraz wersję koncertową legendarnego albumu “The Dark Side Of The Moon” zarejestrowaną podczas występu na stadionie Wembley w 1974 roku. Z myślą o tej kolekcji przygotowano serię najróżniejszych podróży w świat muzyki Pink Floyd: oprócz zremasterowanej serii płyt pod nazwą “Discovery” i kolekcjonerskich zestawów CD / DVD / Blu-ray  pod nazwą “Immersion”, wydana zostanie seria “Experience”. W skład każdego wydawnictwa z tej edycji wchodzić będzie jeden klasyczny album grupy oraz płyta z powiązanymi materiałami, oferująca słuchaczom jeszcze bogatsze doznania muzyczne. Roger Faxon, szef Grupy EMI, stwierdził:

To unikalne wydarzenie w historii współpracy EMI z jednym z najbardziej twórczych i wpływowych zespołów w historii muzyki. Nad programem kampanii pracowaliśmy wspólnie przez rok, aby upewnić się, że obejmie on wszystkie elementy, które uczyniły Pink Floyd jedną z największych inspiracji dla współczesnej muzyki. Dlaczego Pink Floyd? Ponieważ ich muzyka nie ma sobie równej. Ekscytujące, nowe wydawnictwa pozwolą wielbicielom muzyki ponownie odkryć niesamowity dorobek zespołu. To dowód na to, że wysoka jakość artystyczna nigdy nie wychodzi z mody”.

Storm Thorgerson, który od wielu lat pełni stanowisko Dyrektora ds. Artystycznych zespołu, sprawował pieczę nad graficzną stroną projektu: nowymi książeczkami do wszystkich płyt CD, ilustracjami do zestawów kolekcjonerskich i ekranami menu w wydawnictwach DVD. Uznany fotograf Jill Furmanovsky podjął się edycji unikatowych, dotychczas niepublikowanych fotografii. Współpracownicy Pink Floyd ze Stanów Zjednoczonych (James Guthrie) i Wielkiej Brytanii (Andy Jackson) nadzorowali proces cyfrowego remasteringu w trosce o zachowanie najwyższych standardów audiowizualnych. Lana Topham, archiwistka materiałów filmowych zespołu, nadzorowała żmudny proces odnawiania licznych archiwalnych nagrań pochodzących z klasycznej ery działalności Pink Floyd, które znalazły się w kolekcjonerskich zestawach “Immersion” dla płyt “The Dark Side Of The Moon” oraz “Wish You Were Here”.

26 września 2011 r. dostępne będą:

Rozszerzona edycja deluxe oraz edycja specjalna arcydzieła Pink Floyd The Dark Side Of The Moon, zawierające sześciopłytowy zestaw “Immersion” oraz dwupłytową wersję “Experience”, jak również kolekcjonerskie wydanie albumu na płycie winylowej oraz w różnych formatach cyfrowych. Dodatkowo, w formie zestawu dla kolekcjonerów wydanych zostanie 14 albumów studyjnych w wersji cyfrowo zremasterowanej. Pozostałe inicjatywy obejmować będą cyfrowy plan marketingowy, który poprzez wykorzystanie treści tworzonych przez użytkowników pozwoli fanom na wniesienie własnego kreatywnego wkładu w historię muzyki zespołu, oraz aplikacje iPhone, dzięki którym miłośnicy Pink Floyd poznają twórczość swoich idoli od całkiem nowej strony.

7 listopada 2011 r., rozpocznie się Faza 2 kampanii, obejmująca:

Album Wish You Were Here w wersji ‘Immersion’ (pięciopłytowej) oraz ‘Experience’ (dwupłytowej), z których obydwie zawierać będą dodatkowe materiały nagrane podczas występów zespołu na stadionie Wembley w 1974 r., w tym powalającą 20-minutową wersję utworu “Shine On You Crazy Diamond” oraz unikatowe nagranie “Wish You Were Here” z udziałem legendarnego skrzypka jazzowego Stephane’a Grappelli. Dostępne będzie również kolekcjonerskie wydanie winylowe płyty oraz jej wersje w różnych formatach cyfrowych. Jednocześnie wydane zostanie zestawienie A Foot In The Door – The Best Of Pink Floyd, stanowiące kompilację najbardziej znanych utworów zespołu po raz pierwszy zebranych na jednym albumie.

Długo oczekiwana wersja 5.1 “Wish You Were Here”, zmiksowana przez Jamesa Guthrie, będzie wydana przez niezależną wytwórnię Acoustic Sounds. Dwupłytowy album The Wall, który sprzedał się w 25 milionach egzemplarzy i zdobył miano kulturowego i politycznego wyznacznika dla ostatnich trzech dekad, będzie dostępny w nowej wersji od 27 lutego 2012 r. Zestawy deluxe dostępne będą w edycji siedmiopłytowej (“Immersion”) oraz trzypłytowej (“Experience”). Dostępne będzie również kolekcjonerskie wydanie winylowe płyty oraz jej wersje w różnych formatach cyfrowych. Całkowicie odmieniona została oficjalna strona internetowa Pink Floyd, www.pinkfloyd.com.

źródło: EMI MUSIC POLSKA