Seniorze uważaj na nieuczciwe praktyki handlowe! Masz 14 dni na odstąpienie od umowy i zwrot towaru

0
1025

Polkowiccy policjanci regularnie inicjują różnego rodzaju przedsięwzięcia dotyczące bezpieczeństwa seniorów. Podczas spotkań przekazują zarówno seniorom jak i ich rodzinom również wiedzę i informacje z zakresu nieuczciwych praktyk handlowych. Ostrzegamy konsumentów przed nieuczciwymi zachowaniami niektórych przedsiębiorców w trakcie zawierania umów poza lokalem, czyli na pokazach lub w domach. W tym samym celu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował spoty informacyjne przygotowanych w ramach kampanii społecznej: “Seniorze nie daj się oszukać”.

Celem zarówno programu profilaktycznego prowadzonego przez polkowickich funkcjonariuszy pn. „Wzorowy Senior” oraz kampanii UOKiK jest ostrzeżenie konsumentów przed nieuczciwymi zrachowaniami niektórych przedsiębiorców w trakcie zawierania umów poza lokalem, czyli na pokazach lub w domach.

Problem dotyczy zakupów garnków, pościeli lub urządzeń medycznych czy też sprzedaży usług telekomunikacyjnych, dostarczania gazu lub prądu. Często konsumenci, którymi są głównie seniorzy, mogą być wprowadzani w błąd i ponoszą w związku z tym dotkliwe straty finansowe, zaciągając wysokie zobowiązania kredytowe, bądź płacąc karę umowną z tytułu zerwania umowy z dotychczasowym dostawcą usług.

Przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy konsument ma prawo do zwrotu zakupionego w ten sposób towaru w ciągu 14 dni od daty zakupu i nie musi podawać przyczyn swojej decyzji.

Zachęcamy do obejrzenia przygotowanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, spotów informacyjnych przygotowanych w ramach kampanii społecznej: “Seniorze nie daj się oszukać”

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zachęcamy do kontaktu z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów, Panią Martą Dubaniowską pod numerem telefonu 76-746-15-08 lub adresem e-mail: marta.dubaniowska@powiatpolkowicki.pl
Nieodpłatne porady i pomoc można uzyskać również:

Federacja Konsumentów ul. Targowa 8/41 w Polkowicach tel. 728 878 184
Infolinia Konsumencka tel. 801 440 220 oraz 22/ 290 89 16, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 18:00
Konsumenckie Centrum e-porad email: porady@dlakonsumentow.pl
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, wykaz inspektoratów dostępny pod adresem: www.uokik.gov.pl/wiih

KPP POLKOWICE