Pomoc dla gimnazjalistów z terenu Gminy Kotla

0
1164
Arch.-2012-06-21-gmina-kotla-01

40 gimnazjalistów zostało objętych projektem, którego głównym celem jest wyrównanie szans edukacyjnych u dzieci ze zdiagnozowanymi problemami w nauce z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych i z języka angielskiego. Projekt realizowany jest przez stowarzyszenie “Z głębi serca” wspólnie z Gminą Kotla. Koszt całego projektu to prawie 50 tys. złotych z czego blisko 45 tys. dofinansowane jest ze środków zewnętrznych.

Stowarzyszenie “Z głębi serca” w partnerstwie z Gminą Kotla realizuje projekt w ramach, którego czterdziestu uczniów Gminnego Gimnazjum korzysta z dodatkowych i bezpłatnych zajęć wyrównawczych.

Projekt został dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich kwotą blisko 45 tys. złotych. Wartość całego projektu wynosi prawie 50 tys. złotych. Różnica tej kwoty stanowi wkład własny, niefinansowy, Gminy.

Głównym celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych u czterdziestu uczniów klas II i III Gimnazjum Gminnego im. Zagłębia Miedziowego w Kotli poprzez poszerzenie oferty zajęć edukacyjnych dla młodzieży ze zdiagnozowanymi problemami w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i języka angielskiego. Zajęcia realizowane są w roku szkolnym 2013/2014 (od września 2013r. do czerwca 2014r.)

 – “Nasi uczniowie mogą korzystać w dodatkowych zajęć z matematyki, biologii, języka angielskiego oraz zajęć socjoterapeutycznych. Ta ostatnia forma przeznaczona jest dla uczniów zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty. Ale projekt zakłada też realizację warsztatów w Centrum Edukacji Ekologicznej „Salamandra”  w Myśliborzu, jaki i zajęcia warsztatowe w Parku Nauki i Techniki ExploraPark w Wałbrzychu” – wyjaśnia Wiesław Sobolewski, koordynator projektu.

Uczniowie uczestniczący w zajęciach otrzymają też bezpłatnie materiały szkoleniowe wykorzystywane w czasie zajęć, a podczas sesji wyjazdowych mogą liczyć na poczęstunek.