Jeszcze tylko do 12 stycznia można składać wnioski o dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Żukowice. Dofinansowanie będzie dotyczyć pokrycia kosztów demontażu, zbierania, transportu i utylizacji zdemontowanych wyrobów azbestowych.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu ogłosił nabór wniosków w ramach programu dotyczącego usuwania wyrobów zawierających azbest.
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Żukowice planuje się zrealizować w 2015 roku, a warunkiem wykonania tej usługi jest złożenie przez zainteresowanych właścicieli lub zarządców nieruchomości poprawnie wypełnionego wniosku, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 stycznia 2015 r.” – informuje Sekretarz Gminy Żukowice, Emilia Prokopczak.
W przypadku otrzymania środków finansowych przez Gminę Żukowice w ramach konkursu, WFOŚiGW pokryje 85% kosztów związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, natomiast pozostałe 15% kosztów dla osób fizycznych zostanie sfinansowane z budżetu Gminy Żukowice.
Dofinansowanie będzie dotyczyć pokrycia kosztów demontażu, zbierania, transportu i utylizacji zdemontowanych wyrobów azbestowych, nie będzie natomiast obejmować zakupu i wykonania nowego pokrycia dachowego.
Gmina nie będzie natomiast finansować 15% kosztów osobom prowadzącym działalność gospodarczą.
Wnioski i dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Żukowice.
Należy również pamiętać, że prace związane z demontażem wyrobów zawierających azbest, co najmniej 30 dni przed zaplanowanym terminem rozpoczęcia robót właściciel, użytkownik lub zarządca nieruchomości ma obowiązek powinien zgłosić do Wydziału Administracji Budowlanej w Starostwie Powiatowym w Głogowie.