Głogowianie będą mieli wybór

0
1233
2014-07-30-budżet obywatelski spotkanie@Szansa-Głogów001

 Z 64 projektów zgłoszonych przez mieszkańców Głogowa w ramach budżetu obywatelskiego zakwalifikowanych zostało 38. Od poniedziałku mieszkańcy miasta będą głosować i decydować, które inwestycje będą realizowane w przyszłym roku.

64 projekty – tyle wniosków zostało złożonych w Urzędzie Miejskim w ramach Budżetu Obywatelskiego. Tematyka projektów była różna. Dotyczą one m.in. remontów dróg, budowy placów zabaw, siłowni napowietrznych, zadań z zakresu ochrony zdrowia.

Specjalny zespół konsultacyjny złożony z przedstawicieli organizacji pozarządowych, radnych miejskich i urzędników przez dwa tygodnie sprawdzał czy wnioski spełniają wszystkie kryteria.

Jak mówi Piotr Poznański, Kierownik wydziału rozwoju miasta w Urzędzie Miejskim w Głogowie, w porównaniu z innymi miastami tych projektów w Głogowie jest bardzo dużo. Wszystkie projekty musiały być dokładnie zweryfikować.

Pozytywnie zweryfikowanych zostało 38 wniosków, z czego 29 wniosków dotyczy projektów inwestycyjnych, a 9 niemajątkowych. 21 projektów nie uzyskało pozytywnej rekomendacji zespołu konsultacyjnego – ogłosił wczoraj prezydent Jan Zubowski i zapowiedział, że dzisiaj na stronie Urzędu zamieszczone zostaną wszystkie zgłoszone projekty, także te odrzucone wraz z podaniem uzasadnienia.

Jak zaznacza zastępca prezydenta Leszek Szulc, projekty nie były oceniane pod względem przydatności. „Zespół konsultacyjny brał pod uwagę trzy kryteria. Po pierwsze projekt musiał być zgodny z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, teren na którym ma powstać inwestycja musi być własnością gminy miejskiej i czy ich kosztorys nie przekracza zaplanowanego budżetu” – mówi Leszek Szulc.

Przypomnijmy,  wartość jednostkowa zgłoszonego projektu majątkowego zlokalizowanego na terenie gminy nie mogła przekroczyć kwoty 200 tysięcy złotych brutto, natomiast projekty niemajątkowe nie mogły przekroczyć kwoty 10 tysięcy złotych brutto. Zdecydowana większość zgłoszonych wniosków to projekty majątkowe.

Nabór wniosków zakończył się 15 września. Teraz kolejnym krokiem będzie utworzenia bazy projektów, która będzie podzielona na cztery grypy odpowiadające poszczególnym osiedlom w mieście oraz projekty ogólnomiejskie. Na każdą grupę przeznaczone będzie 400 tysięcy złotych.

Kolejnym etapem będzie głosowanie, które zostanie przeprowadzone jesienią, od 6 do 27 października. Głogowianie będą mogli głosować na projekty na stronie internetowej www.glogow.pl/obywatel oraz w wyznaczonych siedzibach: w Urzędzie Miejskim oraz filii Biblioteki Miejskiej przy ul. Mieszka I.

Każdy mieszkaniec będzie mógł oddać dwa głosy. Pierwszy głos na projekt związany z jednym z osiedli Głogowa i drugi na projekt ogólnomiejski. Projekty wybrane największą liczbą głosów będą zrealizowane w 2015. Odpowiedzialność za ich realizację będzie spoczywać na gminie miejskiej Głogów. Co ważne na projekty mogą głosować wszyscy mieszkańcy Głogowa – nie ma tutaj ograniczenia wiekowych.