45 uczniów Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego z oddziałami gimnazjalnymi w Kotli uczęszczających w ramach projektu „Magia nauki” na zajęcia rozwijające z przyrody, matematyki i informatyki oraz dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki i geografii uczestniczyło w wycieczce do Wrocławia.
Podczas wycieczki uczniowie obejrzeli w Muzeum Przyrodniczym wystawy stałe dotyczące takich zagadnień, jak: „Świat roślin” – wystawa ukazująca przedstawicieli flory wszystkich regionów geograficznych kuli ziemskiej; „Świat zwierząt” – ilustrująca różnorodność świata zwierząt, której przesłaniem jest edukacja i zwrócenie uwagi na piękno przyrody; „Owady i człowiek” – przedstawiająca relacje między człowiekiem a owadami, uzupełniona o wybrane zagadnienia i zjawiska charakterystyczne dla tych zwierząt; „Układ kostny kręgowców” – poświęcona układowi kostnemu kręgowców ilustrującą zależności między budową i funkcjonowaniem szkieletu.
Następnie uczestnicy wycieczki zwiedzili Ogród Japoński, gdzie zapoznali się z pracą mistrzów ogrodnictwa, architektów aranżacji kamiennych, architektów ogrodów oraz wielu innych osób, dzięki którym ogród zyskał blask i piękno kultury Japonii.
Natomiast w Ogrodzie Zoologicznym uczniowie mieli okazję poznać faunę i florę określonych regionów i stref krajobrazowych na różnych wybiegach. Obserwowali także wybrane grupy zwierząt odwiedzając pawilony tematyczne takie jak: Afrykarium – obiekt prezentujący zwierzęta życiodajnych wód Afryki, pawilon ptaków, pawilon małp, pawilon „KLIMAT, LUDZIE, ZWIERZĘTA” – pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie pawilonów w ogrodzie zoologicznym, gdzie nie ma zwierząt. Są za to ekspozycje multimedialne oraz gry i zabawy edukacyjne pozwalające na poznawanie problemów jakie dotykają Ziemię, wiążących się ze zmianą klimatu.
– “Zwiedzanie muzeum przyrodniczego, ogrodu japońskiego i zoologicznego wzbudziło w uczestnikach umiejętność samodzielnego i racjonalnego myślenia przez odkrywanie i przeżywanie. Zajęcia w terenie pozwoliły na integrację młodzieży, rozwój ich zainteresowań w obszarze nauk przyrodniczo -matematycznych poprzez dostrzeganie związku między swoimi codziennymi decyzjami, a stanem środowiska naturalnego. Takie zajęcia prowokują uczniów do aktywniejszej pracy, wnikliwej obserwacji zjawisk zachodzących w przyrodzie. Wrażenia i doświadczenia z wycieczki stanowią podłoże w nauczaniu różnych przedmiotów“- mówi koordynator szkolny Barbara Borodaj.
GMINA KOTLA