Dolny Śląsk – Dotknij Tajemnicy

0
1299

Od wigilii (24 grudnia 2012 roku) w telewizji można oglądać nową kampanie promującą województwo dolnośląskie. Kampania pod nazwą “Dolny Śląsk – Dotknij Tajemnicy” to kontynuacja kampanii, która rozpoczęła się w lutym emisją spotu “Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia”. W obecnej kampanii główną role ogrywa dziewięć lokalizacji z całego Dolnego Śląska. Wśród tych miejsc nie ma Głogowa jednak i tak warto zapoznać się z tym jakie bogactwa kryje Dolny Śląsk.

Kampania pod nazwą “Dolny Śląsk – Dotknij Tajemnicy” prezentuje dziewięć lokalizacji z całego województwa dolnośląskiego. Są wśród nich między innymi Zamek Czocha, opactwo w Henrykowie, Wodospad Kamieńczyka, czy Samotnia w Karkonoszach. Muzykę do kampanii promującej Dolny Śląsk są członkowie wrocławskiego zespołu Me Myself and I. Kampanie będzie można oglądać w telewizji. Pierwsza odsłona miała miejsce w wigilii (24 grudnia 2012). Zaś od najbliższego wtorku (8 stycznia) do 12 stycznia spoty będą także wyświetlane podczas Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem. W sumie odbędzie się około trzynaście emisji tego spotu w telewizji. Zobaczyć go można w miesiącach od stycznia do lutego, od maja do czerwca oraz od września do listopada na kanałach grupy TVN, TVP1, TVP2, grupy Polsat, Eurosportu (w 46 krajach Europy), National Geographic i Discovery Channel. Koszt produkcji spotów z kampanii pod nazwą “Dolny Śląsk – Dotknij Tajemnicy” wynosi 614 tysięcy złotych. Samorząd województwa na drugą odsłonę kampanii promocyjnej przeznaczył w sumie prawie 9 milionów złotych (70 procent to pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego). Za scenariusz i produkcję “Dolny Śląsk. Dotknij tajemnicy” odpowiadała warszawska firma Graffiti Film, która wykonała spoty między innymi dla Gdańska, Polskiej Organizacji Turystycznej czy Poznania. Reżyserem obu spotów jest Andrzej Kałuszko, który wcześniej stworzył między innymi filmu o Polsce na Expo 2008 w Saragossie.

Przypominamy, że w lutym 2012 roku rozpoczęła się pierwsza cześć kampanii pod nazwą “Dolny Śląsk. Nie od opowiedzenia, do zobaczenia”. W telewizji spot obejrzało ponad 122 milionów odbiorców. Zaś w Internecie zanotowano blisko 25 milionów odsłon. Efektem pierwszej części kampanii było zwiększenie się ruchu turystycznego w miejscach, które pokazano w filmie na przykład w porównaniu z 2011 rokiem do Krzeszowa w 2012 roku przyjechało około 30 procent więcej turystów, Stawy Milickie odwiedziło 40 procent więcej turystów, a Zamek Książ 11 procent więcej. Całkowity koszt pierwszej części kampanii wyniósł prawie 8 milionów złotych, a produkcja samego spotu pochłonęła 332 tysięcy złotych.