Indywidualizacja nauczenia w Gminie Kotla

0
993

Od września 2012 roku w Szkole Podstawowej imienia Kornela Makuszyńskiego w Kotli oraz Szkole Filialnej w Chociemyśli realizowany jest projekt pod nazwą “Indywidualizacja nauczania w Gminie Kotla”. Projekt ten współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość projektu wynosi ponad 58 tysięcy złotych.

“Indywidualizacja nauczania w Gminie Kotla” to nazwa projektu, który od września 2012 roku realizowany jest w Szkole Podstawowej imienia Kornela Makuszyńskiego w Kotli oraz w Szkole Filialnej w Chociemyśli. Program współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Na potrzeby projektu we wrześniu zakupiono niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne. Udało się jednak dokonać oszczędności przetargowych i dzięki temu także w grudniu Gmina Kotka mogła kupić dodatkowy sprzęt. Był to sprzęt do zajęć gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy między innymi: ławeczki gimnastyczne, kocyki, piłki gumowe, szarfy, oraz tak zwane “kamienie rzeczne”, “sensoryczne kamienie” oraz “niespokojne stopy”. Nowe pomoce przyczynią się do zwiększenia, jakości prowadzonych zajęć, co wpłynie na zminimalizowanie zdiagnozowanych wad postawy. Grupa uczestników zajęć korekcyjnych jest najbardziej liczną grupą obejmującą 40 dzieci, stąd też potrzeba szerokiego wsparcia problemu wynikającego z wad postawy u dzieci. Głównym celem projektu pod nazwą “Indywidualizacja nauczania w Gminie Kotla” jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III. Łącznie projektem jest objętych 83 uczniów, z tego 38 uczniów zostało zakwalifikowanych do wzięcia udziału, w co najmniej dwóch rodzajach zajęć. W ramach projektu prowadzone są takie zajęcia jak: gimnastyka korekcyjna, zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji), zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne, zajęcia logopedyczne dla dzieci w zaburzeniami rozwoju mowy. Łącznie udało się utworzyć 25 grup zajęciowych. Grupy liczą od 4 do 10 uczniów, co sprzyja indywidualnemu rozwojowi uczniów. W roku 2012 (od września do grudnia) w sumie odbyło się 325 godzin zajęć. Do końca roku planowanych jest jeszcze 425 godzin, co pozwoli zminimalizować zdiagnozowane problemy. Projekt “Indywidualizacja nauczania w Gminie Kotla” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość projektu wynosi ponad 58 tysięcy złotych.