Darowizna z Fundacji Polska Miedź

0
1032

Dzień Edukacji Narodowej, który obchodzony był w ubiegłą niedziele (14 października) W Gminie Jerzmanowa stał się okazją do obdarowywania nie tylko nauczycieli, ale też cała szkołę. Prezent dla Szkoły Podstawowej w Jerzmanowej przekazała Fundacja Polska Miedź S.A. Szkoła dostała komputery – ponad dwadzieścia sztuk notebooków i jednostek stacjonarnych.  Wszystkie komputery zostały pozyskane od Oddziału Centralnego Ośrodka Przetwarzania Informacji KGHM Polska Miedź S.A.

Szkoła Podstawowa w Jerzmanowej może się pochwalić nowo pozyskanymi komputerami. Udało się je zakupić dzięki darowiźnie z Fundacji Polska Miedź S.A. Pieniądze w kwocie 11 tysięcy złotych pozwoliły na zakup dwudziestu sztuk notebooków i jednostek stacjonarnych. Wszystkie komputery zostały pozyskane od Oddziału Centralnego Ośrodka Przetwarzania Informacji KGHM Polska Miedź S.A. Mimo, że na komputerach tych pracowali wcześniej pracownicy OCOPI komputery mogą z powodzeniem służyć jeszcze przez kilka lat. Używane będą zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów, a także przez instruktorów kultury. W przekazaniu pięciu notebooków i 15 komputerów stacjonarnych uczestniczył Wójt Gminy Jerzmanowa, Lesław Golba. Komputery pozwolą na rozbudowanie pracowni komputerowej, a także pozwolą na doposażenie pracowni przedmiotowych, gdzie będzie podłączony Internet. Takie rozwiązanie pozwoli nauczycielom na bieżąco korzystać z internetowej bazy wiedzy. Cześć komputerów trafi także do świetlicy szkolnej, gdzie będą udostępnianie uczniom. Pomocą został objęty także Gminny Ośrodek Kultury w Jerzmanowej, który otrzymał jeden notebook. Posłuży on do prowadzenia zajęć metodycznych z dziedziny kulturalno – społecznej oraz przygotowywania prezentacji dla potrzeb warsztatów i zajęć dla mieszkańców korzystających z oferty Gminnego Ośrodka Kultury.

Pozyskane komputery nie są przystosowane do pracy z rozbudowanym oprogramowaniem, lecz stanowią cenną pomoc przy realizacji podstaw edukacji komputerowej. Są także narzędziem do łączności z Internetem oraz do wykorzystywania gier edukacyjnych.