W Gminie Żukowice kontynuują projekt indywidualizacji nauczania

    0
    1297

    W Szkole Podstawowej imienia Komisji Edukacji Narodowej w Nielubi kontynuowane są zajęcia realizowane w ramach projektu pod nazwą “Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych”. Z projektu tego korzysta 45 uczniów z Gminy Żukowice. Zakończenie realizacji tego zadania planowane jest na koniec czerwca bieżącego roku.

    “Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas od jeden do trzy szkół podstawowych” to program, który jest realizowany w gminie Żukowice w roku szkolnym 2012/2013. W programie bierze udział Szkoła Podstawowa imienia Komisji Edukacji Narodowej w Nielubi. Realizacja projektu pozwala na usunięcie niekorzystnych różnic między uczniami oraz rozwinie ich uzdolnienia i zmobilizuje do dalszej efektywniejszej pracy. 45 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Nielubi bierze udział w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych (dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu), zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych (dla dzieci z zaburzeniami umiejętności matematycznych), zajęciach logopedycznych oraz zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania (dla dzieci uzdolnionych w dziedzinie matematyczno-przyrodniczej). Projekt ten pozwoli na rozwinięcie potencjału intelektualnego wszystkich uczniów, na miarę ich możliwości. Poprzez bogatą ofertę zajęć czy ciekawe pomoce dydaktyczne, dzieci będą miały okazję zrozumieć, że nauka może dawać radość. Projekt pod nazwą “Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas od jeden do trzy szkół podstawowych” jest w całości finansowany ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wartość projektu to kwota prawie 70 tysięcy złotych. Realizacja projektu zakończy się w czerwcu bieżącego roku.

    Podobny projekt jest realizowany także na terenie Gminy Kotla. Łącznie w Gminie Kotla projektem jest objętych 83 uczniów. Wśród uczestników projektu są także tacy, którzy zostali zakwalifikowani do udziału, w co najmniej dwóch zajęciach. Takich uczniów jest 38. W ramach projektu prowadzone są zajęcia z gimnastyki korekcyjnej, czy zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniem rozwoju mowy. Uczniowie mają także szanse na zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne. Odbywać się będą także zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu (w tym także dla tych, które są zagrożone ryzykiem dysleksji). Łącznie utworzono 25 grup zajęciowych po 4 do 10 uczniów.