W Głogowie rusza Bank Zamian Lokali

0
1233
ratusz

W Głogowie zaczął funkcjonować Bank Zamian Lokali. Jest to nowy pomysł, mający na celu ułatwienie głogowianom zamianę mieszkania na większe bądź mniejsze, dostosowane do ich potrzeb. Program adresowany jest głównie do osób zajmujących lokal socjalny lub komunalny. Bank prowadzony jest przez Wydział Komunalny Urzędu Miejskiego w Głogowie.

Urząd Miasta prowadzi Bank Zamian Lokali. Jest to nowy program, którego prowadzeniem zajmuje się Wydział Komunalny. Korzystanie z Banku jest bezpłatne. Ma on pełnić funkcję pośredniczenia pomiędzy głogowianami zainteresowanymi zamianą zajmowanego lokalu na inny. Bank ma spełniać funkcję skrzynki kontaktowej.

Głównym celem Banku Zamian Lokali jest pomoc osobie zainteresowanej zamianą lokalu w znalezieniu drugiej strony do zamiany. Celem jest też kojarzenie osób wyrażających chęć zamiany lokalu zajmowanego na inny lokal, dostosowany do potrzeb i oczekiwań lokatorów.

Bank tworzony jest na podstawie złożonych na druku ofert zgłoszenia lokalu do zamiany. Prowadzony jest w formie wykazu, umieszczonego na stronie internetowej oraz tablicy ogłoszeń, znajdującej się przy Wydziale Komunalnym w głogowskim Urzędzie Miasta, pokój 243.

Uruchomienie Banku ma poprawić warunki mieszkaniowe najemców mieszkań komunalnych. Istotnym elementem programu jest dostosowanie powierzchni lokali do ilości osób zamieszkujących w lokalu, a także dopasowanie standardu lokalu do potrzeb mieszkaniowych najemcy. Kolejnymi zaletami programu mają być: dostosowanie opłat za używanie lokalu do możliwości płatniczych najemcy; uniknięcie kosztownego postępowania sądowego i egzekucyjnego, prowadzącego do eksmisji, a także umożliwienie spełnienia kryterium metrażowego przy ubieganiu się o dodatek mieszkaniowy.

Swoją ofertę w Banku zgłosić mogą: najemcy lokali komunalnych i socjalnych, również ci, którzy posiadają zadłużenie; osoby zajmujące lokale komunalne i socjalne bez tytułu prawnego; osoby powiadające orzeczone wyroki, nakazujące eksmisję z zajmowanego lokalu; najemcy lokali, wchodzących w skład innego niż gminny zasobu mieszkaniowego (z wyłączeniem najemców lokali stanowiących własność osób fizycznych), jeżeli są zainteresowani zamianą na lokal należący do Gminy Miejskiej Głogów.

Jak wygląda proces składania ofert w Banku? Należy zgłosić w Banku lokal do zamiany. Następnie w terminie do 14 dni od dnia złożenia oferty, jest ona zamieszczona w Banku na okres 12 miesięcy. Po upływie tego terminu oferta z Banku będzie usuwana. Oferta usunięta będzie także na wniosek oferenta, po dokonaniu zamiany lokalu.

Formularz oferty udostępniony jest na stronie internetowej Urzędu Miasta w Głogowie, a także w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta, w pokoju nr 18. Adres strony urzędu: www.glogow.pl.