Prace przy budowie zbiorczej drogi południowej są już bardzo zaawansowane. Niebawem rozpocznie się układanie na podporach belek mostowych, z których najdłuższe mają po 28 metrów.
Postęp budowy najbardziej widoczny jest na ul. Bielańskiej. Tutaj powstały już chodniki ze ścieżką rowerową, budowane jest rondo i parking. Najwięcej trudności sprawiały roboty podziemne, związane z kanalizacją, które zostały już zakończone.
Trwają prace przy budowie podpór przęsłowych na których ułożone zostaną 64 belki mostowe. Najdłuższe będą miały po 28 metrów długości, a najkrótsze po 20. To będzie bardzo skomplikowana i trudna operacja. Także w związku z ich dowiezieniem do Legnicy.
Obecnie nad Kaczawą ustawione zostały już dwa betonowe przyczółki, będące jednym z elementów mostu. Na ukończeniu jest też budowa przejścia podziemnego, którego zewnętrzna górna konstrukcja będzie jezdnią w kierunku ul. Mickiewicza.
Przypomnijmy zakres tej jednej z największych inwestycji drogowych w naszym mieście:
– najdłuższy w Legnicy most na Kaczawie (119 m),
– ok. 1600 m drogi od ul Jaworzyńskiej do skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej wraz z chodnikami, zatokami autobusowymi, obustronnymi ścieżkami rowerowymi,
– cztery mniejsze mosty nad Młynówką,
– dwa ronda (po jednym z każdej strony Kaczawy),
– parkingi na prawie pół tysiąca miejsc dla dojeżdżających na Stadion Orła Białego, do Letniego parku wodnego przy Stromej i odwiedzających park Miejski,
– podziemne przejście dla pieszych łączące Letni park wodny przy ul. Stromej z parkiem Miejskim,
– 14 km kabli i rur podziemnych,
– ponad 2,5 km kanalizacji deszczowej i 1600 m sieci Legman,
– usunięcie ok. 3 km podziemnych kolizji z sieciami gazowymi, energetycznymi i telekomunikacyjnymi.