Mieszkanki Lubina oszukane na tzw. „Blika”. Policjanci apelują o ostrożność

0
700

Lubińscy policjanci ostrzegają przed oszustami, którzy kolejną metodą wyłudzają pieniądze od mieszkańców powiatu. Do takiego zdarzenia doszło na terenie miasta. Sprawca wykradł dane do konta na profilu społecznościowym jednej ze znajomych mieszkanki Lubina, a następnie za pomocą komunikatora w wiadomości poprosił pokrzywdzoną o dokonanie dwóch przelewów po 1000 złotych każdy, za pomocą aplikacji „BLIK”. W taki sam sposób 1500 złotych straciła kolejna mieszkanka Lubina. Po otrzymaniu hasła do aplikacji, przestępcy wypłacili pieniądze z bankomatu. Policjanci ostrzegają! To metoda na tzw. „Blika”.

Nie dajmy się okraść! Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Lubinie, przestrzegają przed kolejną formą oszustwa internetowego. Złodzieje kradną tożsamość osoby, podszywając się pod nią i wykorzystując zaufanie, proszą jej znajomych o podanie hasła „Blik”. Dodają, że właśnie stoją przy kasie i chcą zapłacić za zakupy, ale ich karta płatnicza akurat w tym dniu straciła ważność lub proszą o szybką pożyczkę na zakupy przez Internet, obiecując zwrot środków finansowych następnego dnia. I z jednej i z drugiej strony bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom. Czytajmy dokładnie komunikaty przychodzące na telefon podczas każdej transakcji oraz wiadomości od znajomych. Taka  forma kontaktu może się okazać zwykłym oszustwem. My natomiast możemy stracić swoje oszczędności, ponieważ przestępcy czekają tylko, aby wypłacić nasze ciężko zarobione pieniądze. Właśnie w taki sposób swoje oszczędności straciły dwie mieszkanki Lubina. Jedna  2 tysiące złotych, druga natomiast 1500 złotych.

Używając komputerów, telefonów komórkowych lub innych urządzeń z dostępem do Internetu pamiętaj o kilku ważnych kwestiach i nie daj się okraść.

  • Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.
  • Pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu ich użytkowania.
  • Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.
  • Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.
  • Informujmy dzieci o szkodliwych konsekwencjach wykorzystywania Internetu.
  • Kontrolujmy strony internetowe, które przeglądają najmłodsi.
  • Zablokujmy te witryny, których według nas dzieci nie powinny przeglądać.
  • Uaktualniajmy system operacyjny i oprogramowanie, którego używamy.

    KPP LUBIN