Legnica zmienia się dzięki inwestycjom

Budowa zbiorczej drogi południowej to jedna z największych inwestycji w legnickiej historii. W ubiegłym roku zrealizowano także szereg innych zadań, które w znaczący sposób zmieniają Legnicę na lepsze. Przedstawiamy zestawienie kluczowych inwestycji drogowych w 2017 roku, które przygotował Urząd Miasta Legnica. 

0
1068

Budowa zbiorczej drogi południowej to jedna z największych inwestycji w legnickiej historii. W ubiegłym roku zrealizowano także szereg innych zadań, które w znaczący sposób zmieniają Legnicę na lepsze. Przedstawiamy zestawienie kluczowych inwestycji drogowych w 2017 roku, które przygotował Urząd Miasta Legnica. 

Legnica się zmienia dzięki dziesiątkom milionów zł przeznaczanych corocznie na inwestycje. W mieście powstają nowe drogi, chodniki, parkingi, ścieżki rowerowe, place zabaw i wiele innych. Urząd Miasta Legnicy przygotował zestawienie wszystkich miejskich inwestycji drogowych 2017 r. – poniżej je przedstawiamy.

Budowa zbiorczej drogi południowej

Jedna z największych inwestycji drogowych w historii miasta. Zbudowano najdłuższy most nad Kaczawą (119 m), ponad półtora kilometra drogi od ul. Jaworzyńskiej do Rzeczypospolitej, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe. Cztery mniejsze mosty nad Młynówką, parkingi na pół tysiąca miejsc, podziemne przejście. Koszt – ok. 60 mln zł.

Przebudowa ulicy Jaworzyńskiej

Powstała nowa podbudowa, wszystkie instalacje podziemne, nawierzchnie jezdni, kilka kilometrów chodników i ścieżek rowerowych, ronda, zatoki autobusowe, nowe oświetlenie, kanalizacja. Wprowadzono dodatkowe pasy na skrzyżowaniach, które ułatwiają kierowcom skręt w lewo. Do bezpieczeństwa przyczynia się również 180 nowych latarni. Koszt – ok. 52 mln zł.

Meble uliczne przy ul. Jaworzyńskiej

Na umeblowanie składa się kilkaset elementów: donic, barierek odgradzających jezdnie od chodnika, ławek z oparciami, stojaków na rowery i kaskadowych wież kwiatowych. Koszt ok. – 954 tys. zł.

Uzbrojenie i budowa ul. Boiskowej, Handlowej i Myśliwskiej

Nowe drogi mają pełną infrastrukturę: chodniki, oświetlenie, teleinformatyczną sieć Legman, sieci wodociągowe i kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, a także zatoki postojowe i autobusowe. Przedsięwzięcie pozwoli na skomunikowanie atrakcyjnych terenów inwestycyjnych z ulicą Jaworzyńską, obwodnicą zachodnią i autostradą A4. Koszt – ok. 8 mln 450 tys. zł. Unijna dotacja na dokumentację – pół mln zł.

Przebudowa ulic Marynarskiej i Asnyka

Prace polegały na wymianie starej nawierzchni asfaltowej na nową. Przebudowane zostały także chodniki na odcinkach ul. Marynarskiej i zbudowana sieć Legman. Koszt  inwestycji wraz z dokumentacją to około 1,9 mln zł.

Przebudowa ul. Rataja

Wymieniona została nawierzchnia na całej ulicy od ul. Złotoryjskiej do Jaworzyńskiej, wyregulowano krawężniki. Koszt – ok. 977 tys. zł.

Przebudowa ul. Oświęcimskiej i Mickiewicza

Prace obejmują usunięcie starej nawierzchni asfaltowej i położenie nowej oraz wyregulowanie krawężników. Koszt – ok.1,8 mln zł. Prace na ul. Mickiewicza są jeszcze w toku.

Przebudowa ulicy Sikorskiego od ronda turbinowego (skrzyżowanie z ul. Iwaszkiewicza) do skrzyżowania z Wrocławską

Zakres inwestycji obejmował m.in.: rozebranie istniejących konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników i ścieżek rowerowych, a później ich przebudowę i wymianę krawężników. W ramach tego zadania zbudowana została też zatoka autobusowa. Koszt to blisko 2,4 mln zł.

Przebudowa ul. Marsa

Prace objęły przebudowę jezdni (wymiana nawierzchni asfaltowej na kostkę betonową), parkingów, chodników, zjazdów, wykonanie progów płytowych i powierzchni spowalniających. Przebudowana została także kanalizacja deszczowa z nowymi odcinkami, zamontowano studnie i studzienki odwadniające wraz z przykanalikami. Koszt – ok. 1,8 mln zł.

Przebudowa ul. Pątnowskiej – od siedziby Urzędu Celnego w kierunku miasta

Remont konieczny był z powodu zapadnięcia się jezdni. Prace objęły usunięcie starej konstrukcji jezdni i zbudowanie nowej, czyli podbudowy i nawierzchni asfaltowej – wiążącej i ścieralnej. Pobocza zostaną wyprofilowane i utwardzone kruszywem. Koszt ok. 1,4 mln zł. Prace trwają.

Droga dojazdowa wraz z parkingiem przy Szkole Podstawowej nr 7 w rejonie ulic Polarnej i Wrocławskiej.

W ramach tej inwestycji zbudowane zostały m.in.: droga dojazdowa, parking z kostki betonowej (154 miejsca, w tym dla autobusów i osób niepełnosprawnych), oświetlenie (kilkanaście lamp), sieć Legman i tereny zielone. Koszt – ok. 2 mln zł.

Nowy układ komunikacyjny w obszarze aktywizacji społecznej między ul. Wrocławską, Zieloną, Jordana i Orła Białego (II etap)

Wzdłuż mieszkalno-usługowego budynku MPoint miasto zbudowało drogi wewnętrzne, chodniki i parkingi, a także trawniki i elementy małej architektury. Koszt ok. 622 tys. zł. Poprzednio w tym rejonie, w okolicach gmachu Urzędu Skarbowego, miasto zbudowało także nowe drogi, parkingi, chodniki i skwery.

Przebudowa alei na Cmentarzu Komunalnym przy ul. Wrocławskiej

Prace objęły kilometrowy odcinek alei od kolumbarium do krzyża, upamiętniającego zmarłych niemieckich jeńców z okresu I wojny światowej. Podczas robót droga szutrowa została wyłożona kostką betonową. Koszt – ok. 483 tys. zł.

Remont mostu nad kanałem przybkowskim na ulicy Hodowców

Wymieniona została izolacja płyty mostowej, położono nową asfaltową nawierzchnię, wyremontowano belki nośne i podpory oraz zamontowano nowe barierki. Wzmocniona została także skarpa i dno rzeki. Koszt – ok. 250 tys. zł.

Parking na ul. Grota Roweckiego

Został zbudowany od podstaw, wraz z oświetleniem, między ul. Grota Roweckiego nr 29-33 a al. Piłsudskiego. Pomieści 35 aut. Koszt – ok. 173 tys. zł.

Projekt przebudowy ul. Szczytnickiej

Opracowanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo–kosztorysowej przebudowy ul. Szczytnickiej to koszt ok. 307 tys. zł. Przebudowa ul. Szczytnickiej będzie II etapem zakończonej kilka lat temu inwestycji – modernizacji ul. Bydgoskiej, właśnie do skrzyżowania z ul. Szczytnicką.

Dokumentacja na III etap budowy zbiorczej drogi południowej

Opracowanie pełnobranżowej dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę III etapu zbiorczej drogi południowej od al. Rzeczypospolitej do ul. Sikorskiego. Koszt – ok. 1,1 mln zł.