Głogów: Inkubator przedsiębiorczości w budynku byłej poczty

0
1229
zdjęcie 2014-10-10-prezydent Jan Zubowski@Głogów-num

W najbliższy wtorek głogowscy radni, podczas sesji nadzwyczajnej, podejmą decyzję w sprawie zakupu przez miasto budynku byłej poczty na Starym Mieście. Władze Głogowa chcą kupić budynek za 2,5 mln złotych i uruchomić tam inkubator przedsiębiorczości.

Podczas wczorajszej konferencji prasowej prezydent Głogowa Jan Zubowski poinformował o zakończeniu półtorarocznych negocjacji z firmą Orange, w sprawie nabycia przez Gminę Miejską Głogów budynku, w którym mieściła się niegdyś poczta i telekomunikacja.

Prezydent chce tam uruchomić inkubator przedsiębiorczości dla nowo powstających firm. Władze miasta chcą, aby początkujący przedsiębiorca, który będzie rozpoczynał swoją działalność w Głogowie mógł znaleźć dla siebie miejsce – „Taki przedsiębiorca będzie mógł wynajmować miejsce na specjalnych zasadach, czyli cena najmu powierzchni będzie dużo niższa niż na rynku tłumaczy rzecznik prezydenta Krzysztof Sadowski. Taki okres pomocy miałby trwać ok. 3 lat – po tym czasie przedsiębiorca musiałby zwolnić miejsce dla innych osób rozpoczynających własną działalność. Ponadto przedsiębiorca będzie miał możliwość uzyskania porad prawnych, porad z zakresu księgowości czy pozyskiwania środków zewnętrznych.

Budynek, gdzie dawniej mieściła się poczta, od ponad trzech lat jest nieużytkowany, ale jak zapewniają władze miasta jest w bardzo dobrym stanie.

Jak powiedział prezydent Jan Zubowski „Bardzo mocno zależy nam na tym, aby pozyskać na ten cel środki zewnętrzne, w tym przede wszystkim unijne. W nowej perspektywie 2014-2020 są duże środki przeznaczone na rozwój przedsiębiorczości. Stąd też w maju podpisaliśmy porozumienie z Dolnośląską Fundacją Rozwoju Regionalnego na przygotowanie przez nich opracowania „Wybrane możliwości wspierania rozwoju przedsiębiorczości przez gminę miejską Głogów poprzez stworzenie w budynku byłej poczty inkubatora przedsiębiorczości”. Taką dokumentację otrzymaliśmy”.

Budynek może być kupiony przez miasto za 2,5 mln zł. Miasto miałoby spłacić 2,5 mln zł w trzech ratach. W tym roku do wydania byłoby 80 tysięcy zł zadatku. Na to zgodę muszą wyrazić radni. O tym czy radni się na to zgodzą dowiemy się w najbliższy wtorek, 14 października podczas sesji nadzwyczajnej.