Akcję zrywania z plastikiem promuje ogólnopolska telewizja

0
677

Legnickie Bistro N. 22 przyłączyło się do naszej kampanii „Legnica zrywa z plastikiem”. – Wchodząc do tego projektu, zmieniamy sposób myślenia nasz i naszych klientów – mówią jego właściciele Patrycja i Dawid Belka.

Właśnie w Bistro N. 22 nasza kampania dziś (29 marca) miała kolejną ważną odsłonę. Legnicka akcja zainteresowała TVN, a także lokalne stacje, prasę i portale. I oczywiście legniczan, którzy chętnie w niej uczestniczą.

– Każde ekologiczne zachowanie oznacza lepszą przyszłość w życiu i w biznesie. To nie moda, lecz konieczność. W naszym lokalu zamiast plastiku, wprowadzamy kubki papierowe i drewniane sztućce. Opakowania na wynos są wielokrotnego użytku. Po kawę klienci mogą przyjść z własnymi kubkami. Wodę gazowaną produkujemy sami w dystrybutorze. Wchodząc do legnickiego projektu, zmieniamy nasz sposób myślenia i klientów – mówią Patrycja i Dawid Belka.

– Zerwanie z plastikiem to ogromne, choć bardzo proste wyzwanie – mówi prezydent Tadeusz Krzakowski – Serdecznie zachęcam legniczan i legnickich przedsiębiorców, by przyłączyli się do naszego projektu. To prawie nic nie kosztuje, a daje nasz maleńki wkład w przetrwanie planety, przyrody i przyszłych pokoleń. Musimy mieć w tym swój udział, bo małymi rzeczami załatwia się wielkie sprawy.

Nasza akcja potrwa do końca roku. Mamy w planach różnorodne działania edukacyjne, informacyjne, współpracę z legnicką gastronomią, instytucjami kultury i stowarzyszeniami. Wspomagać ją będą również wolontariusze Team Legnica.

Przypomnijmy, że od 2021 roku Unia Europejska zakaże produkcji przedmiotów plastikowych jednorazowego użytku. Mieszkańcy Legnicy w ciągu roku produkują ok. 9 tys. ton plastikowych śmieci, czyli w ciągu jednego dnia wyrzucamy do kosza ok. 24 ton plastiku.


PORTAL LEGNICA