Skierowany do mieszkańców

0
904

System do konsultacji społecznych, petycji oraz budżetu obywatelskiego, a także ewidencji dróg i obiektów mostowych – to tylko niektóre z wdrożonych w ramach projektu e–Polkowice. Dzięki tym rozwiązaniom załatwienie wielu urzędowych spraw będzie łatwiejsze.

Wdrożenie wartego blisko 3,5 miliona złotych projektu oznacza nową jakość w relacjach mieszkańców z urzędem, a także w pracy samych urzędników. Projekt zawiera szereg systemów, dzięki którym relacje mieszkańców z urzędem będą łatwiejsze. Warto wspomnieć, że jest on współfinansowany w 85 procentach ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – mówi Wiesław Wabik, burmistrz Polkowic.

Aby w pełni korzystać z usług elektronicznych trzeba założyć Profil Zaufany. W Polkowicach można to zrobić np. w urzędzie gminy czy starostwie powiatowym. Punkt potwierdzenia Profilu Zaufanego mieści się w kancelarii ratusza.

Elektronicznie będzie można także opłacać należności wobec gminy, choćby podatki lokalne – mówi nam Marcin Szydłowski, koordynator projektu z ramienia UG.

A to nie jedyne udogodnienie, bo w systemie są też dostępne wnioski o dopłaty paliwowe. Natomiast w systemie informacji przestrzennej można złożyć wnioski o wypis/wyrys z miejscowego planu zagospodarowania – dodaje.

Prace związane z przygotowaniem studium wykonalności rozpoczęły się na przełomie lat 2015/2016. Umowa o dofinansowanie została podpisana 28 lipca 2017, a w styczniu 2018 podpisano umowę z wykonawcami.

W ramach projektu została także uruchomiona aplikacja e-Polkowice. Dostępna jest zarówno w Google Play oraz App Store. Za jej pomocą można między innymi zgłosić uszkodzenie obiektów małej architektury, uszkodzenie nawierzchni drogi, czy też dzikie wysypisko.