Na drogach wciąż giną lub ulegają poważnym wypadkom piesi, którzy po zmroku są niewidocznymi w ciemnościach punktami. Do największej liczby wypadków dochodzi własnie w listopadzie.W ubiegłym roku, w listopadzie doszło do 1156 wypadków drogowych z udziałem pieszych, w których 159 osób poniosło śmierć. Niestety nie wszyscy są świadomi tego, że niewielki, odblaskowy element przyczepiony do kurtki czy buta może zapobiec tragedii. Właśnie ruszyła akcja społeczna „Bezpieczny, bo widoczny”, która ma propagować noszenie odblasków.
W Komendzie Głównej Policji odbyła się konferencja prasowa poświęcona ogólnopolskiej akcji społecznej „Bezpieczny, bo widoczny”. Podczas spotkania miała miejsce premiera klipów, promujących noszenie odblasków przez dzieci. W filmikach wystąpili Paulina Holtz, Karolina Malinowska, Omenaa Mensah oraz Artur Chamski.
– „Dlaczego teraz zaczynamy akcję? Niedawno nastąpiła zmiana czasu z letniego na zimowy, zmrok coraz szybciej zapada, coraz więcej mamy ciemnych godzin – niestety na drogach robi się niebezpiecznie z punktu widzenia osób pieszych” – powiedział podczas konferencji Rzecznik Prasowy Komendanta Głównego Policji insp. Mariusz Sokołowski. – „Jako policja od kilku już lat promujemy odzież z elementami odblaskowymi. Jest to najlepszy sposób, aby poprawić widoczność dziecka, ale także dorosłego na drodze” – dodał.
Listopad z punktu widzenia wypadkowości pieszych należy do najbardziej tragicznych. W ubiegłym roku w listopadzie doszło do 1156 wypadków drogowych z udziałem pieszych, w których 159 osób poniosło śmierć.
Rzecznik podkreślił też rolę najmłodszych, biorących udział w kampanii – „Dla nas bardzo ważne są dzieci, po raz kolejny mówimy o nich dlatego, że to właśnie one są ambasadorami wiedzy i popularyzatorami noszenia odblasków wśród osób dorosłych.”
Akcja społeczna „Bezpieczny, bo widoczny” prowadzona pod patronatem Komendy Głównej Policji i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ma za zadanie propagować i uświadamiać, jak ważne jest noszenie przez dzieci odblaskowych elementów garderoby. To dzięki nim możemy znacznie zwiększyć bezpieczeństwo najmłodszych na drogach. Kampania ma przypominać zarówno rodzicom, jak i samym dzieciom o konieczności ich noszenia. Dzieciaki mają przekonać się, że noszenie odblasków to nie „obciach”, a stylowy, mądry i bezpieczny wybór.
Głównym celem akcji jest zwiększenie świadomości dorosłych na temat bezpieczeństwa dzieci, ale także realna zmiana – pojawienie się na ulicach świecących punkcików oznaczających ŻYCIE! Najnowsza ustawa nakłada obowiązek noszenia odblasków tylko poza obszarem zabudowanym. Należy pamiętać, że powinny one być noszone po zmroku również w mieście. To rozsądna konieczność.