Nowe oblicze głogowskiego dworca PKP

0
1860
2014-07-28 Głogowski Dworzec PKP (fot.P.Dudzicki) 02

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły, że w roku 2016 planowane jest opracowanie nowej koncepcji remontu głogowskiego dworca PKP. Istnieje szansa, że już wkrótce podróże głogowskimi liniami kolejowymi zamiast odstraszać, zaczną zachęcać. Plan zmian jest obiecujący.

Jak podają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ogłoszono przetarg na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla zaprojektowania i przebudowy infrastruktury pasażerskiej na kilku stacjach dolnośląskich, w tym stacji głogowskiej. Planowane zmiany są dość rozległe, ale zapowiadają się bardzo interesująco. Budynek głogowskiej stacji kolejowej ma zostać poddany gruntownemu remontowi, a także być dostosowany do potrzeb podróżujących, również tych niepełnosprawnych. Plan przebudowy zakłada unowocześnienie obszaru i dostosowanie go do obowiązujących norm.

Planowane roboty budowlane mają mieć szeroki zakres. Miałyby one objąć:

  • Remont zadaszonej kładki dla pieszych. W ramach tego remontu: piaskowanie wewnętrzne i zewnętrzne konstrukcji kładki; wymianę paneli sufitowych; wymianę spróchniałej dyliny drewnianej na kładkach i na podłodze kładki, a także zabezpieczenie jej powłoką antykorozyjną; naprawę dachu nad przejściem; wymianę rynien i rur spustowych; wymianę lamp sufitowych oraz instalacji zasilającej w przejściu nad torami, wraz z zejściami na perony; roboty malarskie; montaż osłon przeciwporażeniowych; rektyfikację łożysk (rektyfikacja: odmiana destylacji); remont zejść z kładki (schodów) na perony nr 1, 2, 3 i 4, wraz z montażem poręczy wzdłuż schodów; położenie glazury antypoślizgowej na schodach.
  • Remont wiaty peronowej na peronie nr 1 (km.99.125 do km.99.200) wraz z remontem instalacji elektrycznych, w tym instalacji oświetleniowej, rozgłoszeniowej, zasilania zegara peronowego i instalacji odwodnieniowej wiaty.
  • Budowę instalacji monitoringu.
  • Przebudowę peronów nr 1, 2, 3 i 4, a w jej w zakresie: podniesienie krawędzi peronów, wykonanie nowej nawierzchni oraz remont obiektów na peronach.
  • Budowę i montaż wind dla obsługi podróżnych na stacji. Plan zakłada budowę dwóch wind dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Windy mają prowadzić z istniejącej kładki dla pieszych na perony nr 1 i 2. Mają zostać umiejscowione przy istniejących schodach prowadzących na ww. perony.
  • Kompleksowy remont torów przyperonowych na długości do najbliższych rozjazdów za peronami.
  • Przebudowę oświetlenia z rozdziałem na wiatę, perony i przejścia.
  • Budowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, wraz z okablowaniem zasilającym i teleinformatycznym, w skład którego wchodzą: wyświetlacze elektroniczne, system rozgłoszeniowy oraz nowe oznakowanie stałe, m.in. tablice informacyjne elektroniczne z informacja dynamiczną i wbudowanym zegarem, jak również piktogramy i gabloty informacyjne oraz reklamowe.
  • Wyposażenie peronów w kosze i ławki zgodnie z obowiązującymi standardami.