Loga do poprawki

0
1414
2015-03-23-logo Głogowa

Ze 160 projektów przysłanych na konkurs Logo Głogowa, komisja konkursowa wybrała trzy najlepsze, które jednak wymagają modyfikacji. W najbliższą środę dowiemy się ostatecznie, które logo zwycięży.

Od kilku dni logo Głogowa jest gorącym tematem w głogowskich mediach. Przypomnijmy, że na początku lutego  prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz ogłosił konkurs dla mieszkańców miasta na opracowanie nowego projektu graficznego dla Głogowa. Nowe logo ma zastąpić funkcjonujące przez ostatnie 8 lat logo i hasło: Głogów. Tu znajdziesz pieniądze.

Zainteresowanie konkursem okazało się ogromne. W sumie napłynęło 160 projektów z całej Polski, a nawet z zagranicy.

Nadesłane propozycje oceniła specjalnie powołana komisja konkursowa, w skład której wszedł prezydent miasta Rafael Rokaszewicz, zastępca prezydenta Bożena Kowalczykowska, Naczelnik Wydziału Promocji Adam Borysiewicz, doradca prezydenta ds. społecznych Marta Dytwińska-Gawrońska oraz pracownik głogowskiego muzeum, Eryka Stolarska.

Ostatecznie komisja wybrała 17 projektów, które poddane zostały pod konsultacje na forach internetowych. Z 17 projektów kilka z nich wzbudziło większe zainteresowanie, jednak to co dało się zauważyć w komentarzach głogowian to pewne rozczarowanie – brakiem loga, które byłoby jednoznacznie najlepsze.

–„Kierując się zdaniem głogowian komisja postanowiła poprosić twórców 3 – zdaniem komisji i głogowian uczestniczących w konsultacjach internetowych – najlepszych prac do pewnych modyfikacji graficznych.” – mówi Marta Dytwińska-Gawrońska z Komisji.

Ostateczne wyniki zostaną podane w najbliższą środę, 25 marca.

Głos w tej sprawie zabrał radny Sławomir Majewski, który twierdzi, że wyłonione projekty są one bardzo ładne, ale nie są na tyle wyraziste i silne, żeby promować Głogów w kraju i za granicą oraz w żaden sposób nie będą wyróżniały Głogowa na tle setek innych miast w Polsce.

Radny ma własne zdanie na temat tego z czym powinno być związane logo Głogowa – „Uważam, że silną i charakterystyczną marką Głogowa jest mocny związek z przemysłem wydobywczo-przetwórczym miedzi i myślę, że w tym kierunku powinien iść konkurs – mówi Sławomir Majewski i podaje przykładowe hasła „GŁOGÓW MIASTO POLSKIEJ MIEDZI”, lub „GLOGOW CITY POLISH CUPRUM”.

Poniżej przedstawiamy wybrane prace.

2015-03-23-logo Głogowa

2015-03-23-logo Głogowa

2015-03-23-logo Głogowa