Komunikacja Miejska otrzymała kredyt na budowę nowej zajezdni autobusowej

0
1147

Wczoraj (24 czerwca) w sali balkonowej w głogowskim Ratuszu odbyło się uroczyste podpisanie umowy kredowej na budowę nowej zajezdni autobusowej dla Komunikacji Miejskiej. Kredytu udzielił Bank Gospodarstwa Krajowego. Komunikacja Miejska na realizacje inwestycji otrzyma 16 milionów złotych. Jednak możliwe jest, że uda się zrealizować tą inwestycje za mniejszą kwotę. Kredyt zabezpieczony został przez Gminę Miejską Głogów.

W Głogowie powstanie nowa zajezdnia autobusowa Komunikacji Miejskiej. Nowa zajezdnia będzie prawie czterokrotnie mniejsza od dotychczasowej. Wybudowana będzie w nowoczesnej energooszczędnej technologii, co pozwoli na znaczące obniżenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa, poprawi warunki pracy, a także będzie odpowiadało normom związanym z ochroną środowiska. Nowoczesna myjnia autobusowa przyczyni się do znaczącego zmniejszenia zużycia wody, a stacja paliw spełni wymagane warunki techniczne dotyczące zabezpieczenia zbiorników przed przenikaniem produktów naftowych do gruntu. Zajezdnia będzie kompleksową jednostką obsługującą transport miejski na obszarze Gminy Miejskiej Głogów. Wczoraj (24 czerwca) odbyło się uroczyste podpisanie umowy kredytowej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. – Od wielu lat współpracujemy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, dotychczas głównie w zakresie budownictwa mieszkaniowego. Ta współpraca układa się bardzo dobrze – mówi Jan Zubowski, Prezydent Miasta Głogowa. – Bez wsparcia Gminy Miejskiej Głogów nie mielibyśmy możliwości realizacji tej inwestycji. Budowa nowej zajezdni jest to dla nas bardzo ważne zadanie. Oczywiście bardzo ważnym tematem także jest kwestia wymiany taboru i to też będziemy robić w kolejnych latach. Natomiast bez budowy nowej zajezdni trudno byłoby wyobrazić sobie funkcjonowanie Komunikacji Miejskiej – mówi Robert Grodecki, prezes Komunikacji Miejskiej w Głogowie. – Cieszę się bardzo, że możemy uczestniczyć w inwestycji, która z punktu widzenia miasta jest tak istotna i przyczyni się do zwiększenia, jakości transportu publicznego w mieście. Cieszę się, że to my wygraliśmy ten przetarg – mówi Tomasz Cichorski, Dyrektor Oddziału Banku Gospodarstwa Krajowego we Wrocławiu.

Inwestycja zostanie częściowo sfinansowana ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego w ramach linii kredytowej w BGK (9,2 milionów złotych). Pozostała część kredytu (6,8 milionów złotych) to środki własne BGK. Całkowity okres kredytowania wynosi 15 lat, a okres karencji w spłacie kapitału kredytu został ustalony do dnia 30 maja 2015 roku. Planowany termin rozpoczęcia inwestycji to wrzesień 2013 roku, a jej zakończenia to marzec 2015 roku.– Teren, który pozostanie po przeprowadzce jest dość ciekawym terenem inwestycyjnym i mam nadzieję, że znajdą się inwestorzy, którzy podejmą się jego gospodarowania. Dwa tygodnie temu byłem na rozmowach Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i jednym z pomysłów jest włączenie tego terenu do podstrefy – dodaje Jan Zubowski.