Biznes: czy współpraca się opłaca?

0
3351
GRAFIKA: Fundacja Freedom - warsztat

By mała firma dzisiaj dobrze funkcjonowała na rynku, trzeba się nieźle nagimnastykować. Duże sieci handlowe mają sztaby marketingowców, którzy prześcigają się w coraz bardziej wymyślnych kampaniach reklamowych. Czy lokalne sklepiki i punkty usługowe mają jakąś szansę, by konkurować z korporacjami? W czasach, gdy klient liczy się z każdym groszem, a sieciówki tak zaniżają ceny, że bardziej się już nie da, trudno wymyślić coś, co zadziała skuteczniej niż rabat.

Być razem

Skoro siłą dużych firm jest ich sieciowość, może warto pomyśleć o stworzeniu podobnego modelu? Grupowanie się pod jednym wspólnym hasłem czy marką jest tendencją ogólnoświatową, przed którą raczej się nie ucieknie. Wiadomo – duży może więcej. Wydaje się, że jedyną szansą dla małych firm jest rzetelne wsparcie ze strony dużej organizacji.

Być jak Steve Jobs

Nie trzeba być geniuszem na miarę twórcy Apple, by rozumieć, że samemu nie jest się w stanie stworzyć dobrze prosperującego  biznesu. Trzeba tak dobrać współpracowników, by ich kompetencje stanowiły siłę firmy. O takich ludzi jest najtrudniej, warto więc wiedzieć gdzie ich szukać.  A co  jeśli nie możemy znaleźć? Może da się wyszkolić współpracowników?

Być selekcjonerem

Co może zrobić przedsiębiorca, któremu brakuje czasu  i pieniędzy na skuteczny marketing? Który nie ma pomysłów na unowocześnianie, rozwijanie i promowanie firmy? Może postąpić dość niekonwencjonalnie i zapytać… młodzież!

Być młodym

Licealiści nie mają wiedzy o prowadzeniu firmy, nie znają się na biznesie. I bardzo dobrze! Brak doświadczenia oznacza też brak mentalnych barier, które uniemożliwiają wyjście poza schemat. Młodzi ludzie są bardzo krytyczną grupą konsumentów, potrafią wypunktować wady produktu lub usługi, na które dorosły przedsiębiorca nie zwróci uwagi. Ich sposób komunikacji jest inny niż pokolenia wychowanego bez komputerów. Żyją w dwóch równoległych światach, bo Internet jest ich drugim domem. Są ambitni, kreatywni i bezkompromisowi.

To do nich należy przyszłość. To od nich należy się jej uczyć.

Taką współpracę można nawiązać podczas darmowych warsztatów dotyczących marketingu w mediach społecznościowych, dla przedsiębiorców i młodzieży.

  • 10. 2014 (czwartek) w godz. 17.00-19.00, sala wykładowa Stowarzyszenia SZANSA

Jeśli znasz przedsiębiorcę, któremu przyda się to szkolenie, zaproś go!