Modernizacja odcinka linii kolejowej nr 14 pomiędzy Lesznem a Głogowem kosztowała kilkanaście milionów złotych. Gmina Miejska Głogów przeznaczyła na remont 2,5 mln, Wschowa dała pół miliona. Największa część kosztów pokryta została ze środków PKP PLK.
Rafał Tworkowski, Radny Młodzieżowego Sejmiku Województwa Dolnośląskiego, który prowadzi na Facebook-u stronę Koleje Głogowskie zwrócił się do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego o udostępnienie w ramach informacji publicznej zarysu rozkładu jazdy pociągów na lata 2019/2020, których organizatorem jest UMWL w szczególności projektu połączenia Głogów – Wschowa – Leszno.
− Roboczy projekt rozkładu jazdy 2019/2020 dla linii Głogów – Wschowa – Leszno przedstawiony przez UMWL zakłada do obsługi połączeń jeden z szynobusów serii SA133 lub SA108. Pojazdy te są dwuczłonowe i wyposażone w klimatyzacje, co powinno zapewnić komfort podróży w czasie upałów. Przedstawiona propozycja rozkładu jazdy może jednak powodować obawy występowania tzw. opóźnień wtórnych, ponieważ przerwy między kursami są kilkuminutowe i pozwalają tylko na zmianę kabiny przez maszynistę. Problem pojawi się gdy jeden kurs będzie opóźniony i tym samym spowoduje opóźnienie kolejnego. Jest to jednak praktyka stosowana coraz częściej na polskiej kolei m. in. przez Koleje Dolnośląskie – twierdzi Rafał Tworkowski.
Po wznowieniu połączenia z Głogowa do Leszna kursować ma 6 par pociągów w obie strony.
– Godziny kursowania pociągów na trasie Głogów – Leszno są zbliżone do rozkładów sprzed zawieszenia ruchu pasażerskiego, z tym jednak, że dochodzi dodatkowy kurs popołudniowy, który będzie rozwiązaniem dla osób pracujących oraz uczących się, pozwalający na dogodny powrót do domu. Dobrym pomysłem jest codzienne wydłużenie jednej pary kursów do Zielonej Góry (co było już w rozkładzie jazdy na lata 2008/2009), a także niedzielne, wieczorne połączenie Leszno – Zielona Góra – Leszno – komentuje radny MSWD.
Jak dodaje Rafał Tworkowski roboczy projekt rozkładu jazdy na pewno do grudnia ulegnie modyfikacjom, głównie ze strony zarządcy infrastruktury – PKP PLK, który dostosuje go do warunków panujących na linii. Ostateczny rozkład jazdy powinien być znany 24 listopada, czyli 3 tygodnie przed wdrożeniem rocznego rozkładu jazdy 2019/2020.
Fot.: strona FB Koleje Głogowskie https://www.facebook.com/kolejeglogowskie/?tn-str=k*F
DGL NEWS