W ubiegłą środę (27 lutego) w czasie sesji Rady Powiatu radni po burzliwej dyskusji zdecydowali, że w I Liceum Ogólnokształcącym w Głogowie zostanie utworzone Gimnazjum Dwujęzyczne. Jednak nie wszyscy radni byli przekonani, co do słuszności tej decyzji. Dużo wątpliwości mieli zwłaszcza radni opozycyjni, którzy twierdzili, że tego typu placówka powinna być prowadzona przez Gminę Miejską Głogów, a Powiat Głogowski mógłby prowadzić Liceum Ogólnokształcące. Ostatecznie jednym głosem przewagi zdecydowano, że Powiat Głogowski jednak poprowadzi Gimnazjum Dwujęzyczne. W czasie środowej (27 lutego) sesji Rady Powiatu o tym jak będzie wyglądała nauka w placówce opowiedziała Bożena Kowalczykowska, pomysłodawczyni Gimnazjum Dwujęzycznego.
Od września bieżącego roku absolwenci szkół podstawowych będą mieli okazje wybrać się do nowej szkoły powstałej na terenie Powiatu Głogowskiego. Nową placówką będzie Gimnazjum Dwujęzyczne, które według pomysłu Zarządu Powiatu Głogowskiego powstanie w I Liceum Ogólnokształcącym w Głogowie i razem z nim stworzy Zespół Szkół Ogólnokształcących. Jednak decyzja o powstaniu tej nowej placówki nie była łatwa. Od początku wątpliwości, co do słuszności decyzji Zarządu Powiatu Głogowskiego miały władze Gminy Miejskiej Głogów oraz opozycyjni radni powiatowi. W czasie środowej (27 lutego) sesji Rady Powiatu doszło do dyskusji, w czasie, której radni przerzucali się argumentami. Najwięcej argumentów przedstawiła jednak Bożena Kowalczykowska, pomysłodawczyni utworzenia Gimnazjum Dwujęzycznego, która dokładnie przedstawiła jak będzie funkcjonować placówka. – Nauczanie dwujęzyczne w gimnazjum polegać będzie na realizacji treści programowych w języka obcego w rozszerzonym zakresie oraz treści programowych wybranych zajęć edukacyjnych w dwóch językach. My zakładamy, że w języku angielskim będziemy nauczać matematyki i geografii. W planach na przyszłość jest fizyka, informatyka oraz biologia. W klasie pierwszej odbywać się będzie bardzo intensywna nauka języka angielskiego w grupach w wymiarze sześciu godzin tygodniowych. Na zajęciach wprowadzone będzie typowe słownictwo specjalistyczne w wybranego przedmiotu, a w klasie drugiej i trzeciej przedmioty te będą prowadzone w języku angielskim. Nauka języka angielskim będzie prowadzona w małych grupach w rozszerzonym wymiarze godzin w tym jedna godzina zajęć prowadzona z native speakerem. Oprócz obowiązkowego testu po klasie pierwszej odbywać będą się także szkolne egzaminy z języka. Kandydat na ucznia w Gimnazjum Dwujęzycznego będzie musiał przejść test językowy, który będzie zawierał podstawy programowy oraz sprawdzi umiejętności mówienia, słuchania i pisania, a także umiejętności gramatyczne. Oprócz tego będziemy oferować zajęcia fakultatywne oraz koła językowe dla chętnych. Uczniowie będą mogli nauczyć się języka włoskiego, hiszpańskiego, a nawet japońskiego. Szkoła jest dobrze przygotowana do prowadzenia tego typu placówki. Mamy odpowiednią bazę dydaktyczną oraz nauczyli, którzy doskonale poradzą sobie z nauczaniem gimnazjalistów. – mówi Bożena Kowalczykowska, dyrektorka I Liceum Ogólnokształcącego oraz pomysłodawczyni utworzenia Gimnazjum Dwujęzycznego.