Gimnazjum w Nielubi bierze udział w projekcie edukacyjnym Akademii Uczniowskiej

0
899

W lutym 2012 roku Gimnazjum imienia Jana Pawła II w Nielubi włączyło się w realizacje projektu pod nazwą “2 Au Kwadrat Projekty Edukacyjne” w ramach projektu Akademia Uczniowska. Koordynatorem i pomysłodawcą tego projektu jest Centrum Edukacji Obywatelskiej. W ubiegłym tygodniu (29 listopada) gimnazjaliści podsumowali projekt.

Celem kursu “2 AU Kwadrat Projekty edukacyjne” Akademii uczniowskiej, jaki był realizowany od lutego 2012, było zdobycie przez uczniów umiejętności tworzenia planów badawczych służących rozwiązaniu interesujących problemów, respektowanie prawa autorskiego oraz prowadzenie własnej oceny uzyskanych osiągnięć. Uczniowie uczestniczący w ramach zajęć Szkolnego Koła Naukowego przeprowadzali także samodzielnie na lekcjach lub w domu doświadczenia, uczyli się matematyki poprzez zabawę oraz wzajemnie się nauczali. Tydzień temu (29 listopada) w Gimnazjum imienia Jana Pawła II w Nielubi został podsumowany projekt. Podsumowanie odbyło się w obecności dyrektora i nauczycieli na zebraniu z rodzicami, którzy byli głównymi gośćmi i odbiorcami prezentowanych działań swoich dzieci w ramach  projektu. Uczniowie podzielili się na trzy grupy projektowe i każda z nich rozwiązywała inny problem. Każda z grup przygotowała też prezentację, która odzwierciedla wysiłki uczniów włożone w ten projekt. Grupa A zajęła się tematem pod nazwą “Ile wypłaty dostajemy do łapy?”. Grupa B zastanawiała się jak można zapisać bardzo duże i bardzo małe liczby, a grupa C przestawiła temat pod nazwą “Czy otaczająca nas przyroda jest osiowosymetryczna?”. Poprzez te prezentacje uczniowie pokazali jak ważną role odgrywają: notacja wykładnicza, symetria osiowa w przyrodzie oraz procenty w życiu codziennym. Realizację projektu uczniowie  rozpoczęli od wspólnego spotkania i “burzy mózgów”, podczas którego każdy podawał propozycje działań. W tym celu wyznaczeni uczniowie wykonali rysunki, które miały zinterpretować graficznie przykładowy projekt Akademii Uczniowskiej.