“Zobacz, usłysz, zrozum” – kampania społeczna SZANSY

0
1136

W najbliższy poniedziałek (19 listopada) Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży “Szansa” rozpoczyna w Głogowie kampanie społeczną pod nazwą “Zobacz, usłysz, zrozum”. Data ta jest nieprzypadkowa, bo właśnie w poniedziałek (19 listopada) obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Przemocy Wobec Dzieci.

Kampania społeczna pod nazwą “Zobacz, usłysz, zrozum” w pierwszym swoim etapie skierowana jest do mieszkańców Głogowa. Później Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży “Szansa” skupi się na szkoleniach osób, które, na co dzień pracują z dziećmi to jest. – Kampania społeczna ma na celu uświadomienie rodzicom w jaki sposób wychowywać dzieci żeby nie dochodziło do przemocy w domu. Zobacz, czyli żeby rodzice zauważyli, że dziecko od początku swojego życia jest człowiekiem. Usłysz, czyli rozmawiaj z dzieckiem jak najczęściej, bo ono od samego początku ma bardzo dużo do powiedzenia i przekazuje te treści, na których im zależy. Zrozum, czyli po prostu wychowuj i wychodź naprzeciwko potrzebą, które ma dziecko – mówi Martyna Rybka ze Stowarzyszenia dla Dzieci i Młodzieży “Szansa”.

W czasie kampanii Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży “Szansa” będzie rozdawać mieszkańcom Głogowa ulotkę pod nazwą “Wiadomość od twojego dziecka”. – W ulotce znajduje się przekaz od dziecka, w którym jest napisane, co rodzic ma robić na przykład “Nie psuj mnie dając mi wszystko, o co Cię poproszę – niektórymi prośbami tylko wystawiam Cię na próbę”. Chcemy, aby rodzic przeczytał i zastanowił się nad tym – dodaje Martyna Rybka. Kolejna rzecz to cytaty Janusza Korczaka, które będą znajdować się w całym mieście na ławkach. Stowarzyszenie przewiduje zawiesić około 400 takich tabliczek. – Te cytaty zmuszają do refleksji. One nie mają niczego rodzicom nakazywać. Mamy nadzieje, że mieszkańcy Głogowa przechodząc obok ławek zobaczą to i zastanowią się. To jest kampania edukacyjna, która ma nauczyć, uwrażliwić i podnieść świadomość mieszkańców. – mówi Anna Lechowska, prezes Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży “Szansa”.

Akcja będzie także rozpowszechniana za pomocą portalu społecznościowego Facebook. Tam będzie można śledzić stronę eduSzansa i zobaczyć wszystkie materiały zamieszczane przez stowarzyszenie. Kampania społeczna “Zobacz, usłysz, zrozum” jest finansowana ze środków jakie Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży “Szansa” pozyskała z “jednego procenta”.