Trwa kampania Stowarzyszenia “Szansa”

0
1129

19 listopada głogowskie Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży Szansa rozpoczęło kampanie społeczną pod nazwą “Zobacz, usłysz, zrozum”. Kampania w pierwszym swoim etapie skierowana jest do rodziców. W ramach tych działań w różnych instytucjach wyłożone są ulotki pod nazwą “Wiadomość od twojego dziecka”. Mieszkańcy Głogowa mogli także zauważyć żółte tabliczki przyczepione do ławek w różnych miejscach. Na tabliczkach tych znajdują się cytaty Janusza Korczaka.

Kampania społeczna pod nazwą “Zobacz, usłysz, zrozum” w pierwszym swoim etapie skierowana jest do mieszkańców Głogowa. Później Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży “Szansa” skupi się na szkoleniach osób, które, na co dzień pracują z dziećmi to jest: pedagogami, policjantami, lekarzami, czy nauczycielami. – Kampania społeczna ma na celu uświadomienie rodzicom w jaki sposób wychowywać dzieci żeby nie dochodziło do przemocy w domu. Zobacz, czyli żeby rodzice zauważyli, że dziecko od początku swojego życia jest człowiekiem. Usłysz, czyli rozmawiaj z dzieckiem jak najczęściej, bo ono od samego początku ma bardzo dużo do powiedzenia i przekazuje te treści, na których im zależy. Zrozum, czyli po prostu wychowuj i wychodź naprzeciwko potrzebą, które ma dziecko – mówi Martyna Rybka ze Stowarzyszenia dla Dzieci i Młodzieży “Szansa”.

W czasie kampanii Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży “Szansa” rozdaje także mieszkańcom Głogowa ulotki pod nazwą “Wiadomość od twojego dziecka”. – W ulotce znajduje się przekaz od dziecka, w którym jest napisane, co rodzic ma robić na przykład “Nie psuj mnie dając mi wszystko, o co Cię poproszę – niektórymi prośbami tylko wystawiam Cię na próbę”. Chcemy, aby rodzic przeczytał i zastanowił się nad tym – dodaje Martyna Rybka. Kolejna rzecz to cytaty Janusza Korczaka, które można zauważyć w różnych miejscach Głogowa przyczepione do ławek. W sumie w całym mieście znajduje się około 400 takich tabliczek. – Te cytaty zmuszają do refleksji. One nie mają niczego rodzicom nakazywać. Mamy nadzieje, że mieszkańcy Głogowa przechodząc obok ławek zobaczą to i zastanowią się. To jest kampania edukacyjna, która ma nauczyć, uwrażliwić i podnieść świadomość mieszkańców. – mówi Anna Lechowska, prezes Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży “Szansa”.

Akcja prowadzona jest także za pomocą portalu społecznościowego facebook, gdzie można śledzić stronę pod nazwą “EduSzansa”. Kampania społeczna “Zobacz, usłysz, zrozum” jest finansowana ze środków jakie Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży “Szansa” pozyskało z “jednego procenta”.