W Gminie Żukowice remont za remontem

0
1360
2015-07-23 W Gminie Zukowice remont za remontem @remont zbiornika wody pitnej w Szczepowie (fot. UG Żukowice)

W tej chwili trwają prace remontowe zbiornika wody pitnej w miejscowości Szczepów oraz dachu świetlicy w Domanowicach, a już niedługo Gmina Żukowice przystąpi do realizacji zadania, polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest.

Zbiornik wody pitnej w Szczepowie umożliwia podawanie wody ze Stacji Uzdatniania Wody w Kromolinie do miejscowości Domaniowice, Zameczno, Słoćwina, Kłoda, Kurów Wielki w Gminie Gaworzyce oraz obiektów Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej „Barbórka” w Czernej. Część prac remontowych już została wykonana. Zakończono czyszczenie stropu, ścian i dna zbiornika ze wszystkich luźnych i uszkodzonych frakcji oraz pyłów. Oczyszczono odsłonięte zbrojenie stropu. Wykonano prace remontowe w nadbudówce wejścia do zbiornika, wymieniono również drzwi. Na ukończeniu są prace związane z reprofilacją stropu. Nałożono ostatnią warstwę naprawczą powierzchni betonowej. Kolejne prace będą polegały na montażu armatury technologicznej, drabinek wejściowych oraz włazu. Ostatnim etapem remontu będzie dezynfekcja całego zbiornika. Prace potrwają do 14 sierpnia. Remont kosztować będzie prawie 80 000 zł. Gmina Żukowice zapłaci za niego wyłącznie ze środków własnych.

2015-07-23 W Gminie Żukowice remont za remontem @remont dachu świetlicy w Domanowicach (fot. UG Żukowice)

Prace w świetlicy w Domanowicach to kolejny etap modernizacji tego budynku. W ubiegłych latach wymieniono stolarkę okienną i drzwiową, odwodniono budynek i wykonano drenaż na zewnątrz. W tej chwili remontowany jest dach. Wymienione zostanie całe pokrycie dachowe, łącznie z wymianą łat i kontrłat. Prace obejmą także wykonanie izolacji termicznej dachu, zamontowanie wiatrownic i pasa nadrynnopwego z blachy powlekanej oraz wymianę rynien i rur spustowych. Koszt remontu wyniesie 26 000 zł.

Na usunięcie ze swojego terenu wyrobów zawierających azbest Gmina Żukowice pozyskała dotacje w wysokości 20.400,00 zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Łączny koszt tego zadania wyniesie 24 000 zł. Dzięki dotacji mieszkańcy gminy, którzy wcześniej złożyli wnioski, mogą liczyć na pozbycie się ze swoich posesji wyrobów zawierających azbest. Uzyskają pomoc w demontażu wyrobów azbestowych, ich opakowaniu, załadunku i transporcie na przystosowane do tego celu składowisko odpadów. W najbliższym czasie zainteresowani, którzy zwrócili się do Urzędu Gminy o pomoc w tej sprawie, zostaną powiadomieni o dalszych procedurach. Pieniądze z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu na usunięcie azbestu otrzymały także gmina Kotla oraz inne samorządy z terenu Dolnego Śląska.