Projekt „Zrób swój Start-up” zwieńczony galą finałową

0
1550

Galą finałową zakończono w czwartek (22 czerwca) trwający kilka miesięcy projekt „Zrób swój Start-up”. W tym programie około stu młodych legniczan uczyło się, jak zrealizować innowacyjny pomysł na własny biznes.

Przedsięwzięcie zorganizował Urząd Miasta, a warsztaty poprowadzili autorzy znanej w Polsce aplikacji Footsteps.

Jestem pod olbrzymim wrażeniem waszych pomysłów, a jednocześnie dumny, że w Legnicy mieszkają tak kreatywni młodzi ludzie, którzy stworzyli naprawdę innowacyjne projekty – powiedział Tadeusz Krzakowski, prezydent Legnicy, który patronował temu przedsięwzięciu.

„Zrób swój Start-up”

Galę uświetnił wykład motywacyjny Joanny Kuzdak, doradcy biznesowego i mentora w start-upowych projektach studenckich.

Pamiętajcie, aby nigdy się nie poddawać się w dążeniu do realizacji swoich celów. Jeżeli jeden projekt wam nie wyjdzie, to zmieńcie buty i idźcie dalej. Twórzcie nowe pomysły i je realizujcie. Ja sama jestem przykładem tego, że po paru porażkach można odnieść sukces – mówiła Joanna Kuzdak.

Tego wieczoru swoje pomysły na start-upy zaprezentowało 10 zespołów. Wśród nich były m.in.: aplikacja pokazująca opóźnienia lotów samolotowych, aplikacja mająca przygotować uczniów do kartkówek i sprawdzianów, aplikacja pozwalająca odnajdywać miejsca na imprezę, sklep internetowy z pokarmem i dietami dla psów i kotów, aplikacja powiadomienia ratunkowego, aplikacja z usługami dietetyków i trenerów personalnych czy też aplikacja pomagająca wybrać maturzystom szkołę wyższą.

Na początku zapisałam się do tego projektu, żeby nie być na lekcjach, ale już po pierwszych warsztatach byłam bardzo zainteresowana. Prowadzący przekazali nam mnóstwo praktycznej wiedzy i sami nie spodziewaliśmy się, że możemy mieć tyle pomysłów. Chociaż nasz projekt nie wygrał, to dalej będziemy go rozwijać i na pewno weźmiemy udział w kolejnej edycji – mówiła jedna z uczestniczek.

Najlepsze start-upy

Jury, po burzliwych obradach, zdecydowało, że trzecie miejsce przypadnie zespołowi w składzie: Rene Laflamme, Natalia Gryga i Dominik Hofman (Katolickie Liceum im. Św. Franciszka z Asyżu), twórcy aplikacji „Matura 100%” dla licealistów, pozwalającej na szybkie sprawdzenie swojej wiedzy w dowolnym miejscu i wyłapanie swoich słabych stron dzięki systemowi AI.

Nie przyznano miejsca drugiego, a w zamian postanowiono przyznać dwa pierwsze, które zajęli: zespół w składzie: Tomasz Jaworski i Dominik Szymański (I LO) z aplikacją Terest, pozwalającą na poznawanie i spotykanie się z ludźmi o wspólnych zainteresowaniach, a także Łukasz Podlipski (II LO) z projektem Casual – sklepem internetowym, za pomocą którego można sprzedać nieużywane przez nas ciuchy.

Zwycięzcy otrzymali bony pieniężne do wykorzystania na konsultacje w Footsteps, dostęp do sali konferencyjnej w Letia Business Center – partnera projektu, zaproszenie na śniadanie biznesowe z prezydentem miasta i Okulary VR. Dodatkowo aplikacja Terest będzie rozwijana i realizowania we współpracy z Urzędem Miasta.