Grzegorz Schetyna: „Budowy drugiego mostu trzeba pilnować”

0
1887
2014-11-10-Grzegorz Schetyna-Grzegorz Aryż@Głogów

Rada Ministrów zatwierdziła projekt Kontraktu Terytorialnego. Budowa mostu znalazła się na drugim miejscu listy rezerwowej. „Teraz nie można tego zaniedbać. Trzeba wzajemnie się pilnować i wspólnie koordynować działania, bo to jest ważny interes dla całego regionu” – mówił Grzegorz Schetyna.

Podczas wizyty w Głogowie, minister spraw zagranicznych Grzegorz Schetyna , poinformował, że Rada Ministrów przyjęła projekt Kontraktu Terytorialnego. Głogów znalazł się na drugim miejscu listy rezerwowej, co zdaniem zarówno Grzegorza Schetyny jak i posłanki Ewy Drozd jest dużym sukcesem.

„Nie byłoby tego wielkiego sukcesu dla miasta i województwa dolnośląskiego, gdyby nie zaangażowanie pani poseł Ewy Drozd. Matką chrzestną tego projektu jest Ewa Drozd” – mówił Grzegorz Schetyna.

Ewa Drozd przypomniała, że wiele inwestycji w poprzedniej perspektywie finansowej które znalazły się na liście rezerwowej, dziś są zrealizowane.

Schetyna zauważył, że najważniejsze jest to że problem został zauważony i teraz trzeba tylko dopilnować, aby jego rozwiązanie zostało zrealizowane – „Teraz nie można tego zaniedbać. Trzeba wzajemnie się pilnować i wspólnie koordynować działania, bo to jest ważny interes dla całego regionu.”

O współpracy mówiła też posłanka Ewa Drozd, która zarzuciła obecnemu prezydentowi Głogowa brak zaangażowania w tej sprawie – „Nasze władze przez te 8 lat kiedy jestem parlamentarzystką, ani razu nie były ze mną w ministerstwie w tej sprawie” – przypomniała Ewa Drozd.

„Jednym z zadań prezydenta Głogowa jest lobbowanie tego zadania przez prezydenta miasta. Prezydent powinien współpracować z wszystkimi przedstawicielami samorządu na każdym szczeblu. Niestety przez 8 ostatnich lat władze miasta biernie się przyglądały, ewentualnie recenzowały z boku jeżeli coś się nie powiodło” – dodał Zbigniew Rybka.

Grzegorz Aryż mówił o tym, że dzięki temu że budowa obwodnicy znalazła się w dokumentach rządowych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad  może przystąpić do projektowania – „Do tej pory GDDKiA nie miała zielonego światła, dzięki temu dokumentowi ta bariera przestała istnieć i w przyszłym roku, powstanie projekt.”