Budowa nowej zajezdni autobusowej uroczyście rozpoczęta

0
1101
2013-11-19-wmurowanie-aktu-erekcyjnego-pod-nowa-zajezdnie@Glogow-1476248_355511744585640_1162008459_n

19 listopada wmurowany został akt erekcyjny pod budowę nowej bazy komunikacji miejskiej. Nowa zajezdnia autobusowa będzie prawie 4 krotnie mniejsza od dotychczasowej i wybudowana zostanie w nowoczesnej, energooszczędnej technologii. “Dzięki zaoszczędzonym środkom finansowym na eksploatacji dotychczasowej bazy,  spółka będzie mogła realizować kolejne założenia, dzięki którym możliwy będzie systematyczny wzrost jakości oferowanego transportu publicznego w Głogowie”– zapewnia prezes spółki Robert Grodecki. Budowa nowej zajezdni wyniesie 16 mln zł.

Nowa zajezdnia wybudowana będzie w nowoczesnej energooszczędnej technologii, co ma  znacznie obniżyć koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa, poprawić warunki pracy, a także zapewnić odpowiednie normy związane z ochroną środowiska. Znajdować się tam będą trzy obiekty: budynek dyspozycyjno –  dystrybutorski, hala warsztatowa i nowoczesna stacja paliw.  Nowa zajezdnia autobusowa będzie prawie 4 krotnie mniejsza od dotychczasowej, a jej powierzchnia wynosić będzie 1,29 ha.

“Nowoczesna myjnia autobusowa przyczyni się do znaczącego zmniejszenia zużycia wody, a stacja paliw spełni wymagane warunki techniczne dotyczące zabezpieczenia zbiorników przed przenikaniem produktów naftowych do gruntu” – informuje Grodecki. Zajezdnia ma być kompleksową jednostką obsługującą transport miejski na obszarze Gminy Miejskiej Głogów.

Wartość całej inwestycji to 16 mln. zł. Będzie ona finansowana ze środków spółki oraz zaciągniętego kredytu, którego poręczycielem jest Gmina Miejska.

Prace ruszyły 17 września tego roku. Obecnie roboty ziemne są bardzo zaawansowane, wylewane są fundamenty pod budynek dyspozycyjno – dystrybutorski. Przygotowywane jest już miejsce pod budowę największego obiektu, którym będzie hala warsztatowa. Ze względu na odkrycia archeologiczne musiały zostać podjęte archeologiczne badania ratownicze, które opóźnią o kilkanaście dni zaplanowane prace, ale jak zapewnia wykonawca, to opóźnienie nie będzie miało wpływu na końcowe wykonanie.

Obecna baza transportowa stanowi poważny problem ze względu na jej wielkość i stan techniczny. Powierzchnia bazy to 5,39 ha, a znajdujące się na niej obiekty zostały wybudowane w przestarzałej, energochłonnej technologii, znajdują się w złym stanie technicznym, są mocno wyeksploatowane i wymagają gruntownych remontów. Stacja paliw i myjnia autobusowa nie spełniają warunków technicznych i obowiązujących wymogów związanych z ochroną środowiska.

“Porównanie kosztów projektu modernizacji oraz budowy nowej hali warsztatowej wskazuje, że wariant budowy nowego obiektu jest bardziej uzasadniony ekonomicznie. Nieopłacalne jest modernizowanie dotychczasowych obiektów, lepszym wyjściem jest postawienie nowoczesnego obiektu” – mówi Robert Grodecki.

Prezes liczy na to, że zaoszczędzone na eksploatacji dotychczasowej bazy środki finansowe, pozwolą spółce na realizację kolejnych założeń, dzięki którym nastąpi wzrost jakości oferowanego transportu publicznego w Głogowie.