MIEDZIAK.info.pl | Informacje & Wydarzenia Okręgu Miedziowego

W sierpniu ruszą remonty torów. Czy prace obejmą peron w Krzepowie?

W sierpniu tego roku rozpoczną się prace remontowe torów kolejowych na odcinkach Głogów-Grębocie oraz Wołów–Małowice Wołowskie. Remonty obejmą również 7 peronów. Jednym z nich jest peron w Krzeptowie (a może chodzi o Krzepów?). PKP PLK podpisało umowę z konsorcjum firm Infra Silesia i Transkol. Prace zakończą się w listopadzie 2018 r. Koszt inwestycji: 62,5 mln zł.

Nowe tory – szybsza podróż

W marcu tego roku pisaliśmy o tym, że PKP Polskie Linie Kolejowe zamierza m.in. wyremontować tory na odcinku Głogów–Grębocice. Spółka podpisała w tej sprawie umowę z konsorcjum firm Infra Silesia z Rybnika i kieleckiego Transkolu . Przedsięwzięcie zakłada remonty torów na długości 23 km. 10 km będzie przypadać na odcinek Głogów–Grębocice, zaś 13 km na odcinek Wołów– Małowice Wołowskie.

Zostaną zamontowane nowe szyny i podkłady. Wymienione będą również rozjazdy oraz urządzenia zabezpieczające ruch pociągów. Dodatkowo na 12 przejazdach kolejowo-drogowych na trasie Wołów–Małowice Wołowskie wymienione zostaną nawierzchnie. Dzięki temu zwiększy się szybkość podróży. Pociągi osobowe będą mogły rozwinąć prędkość do 120 km/h (towarowe do 100 km/h). Odnowione zostaną również 2 wiadukty i jeden most.

Perony oświetlone i dostosowane do osób niepełnosprawnych

Znaczącej rewitalizacji ulegnie również 7 peronów, m.in.: w Grębocicach, Orzeszkowie, Małowicach Wołowskich i Krzeptowie (czy może w Krzepowie? O tym za chwilę). Mają one być wyższe, dzięki czemu łatwiej dostaniemy się do pociągów, Zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Zamontowane zostanie nowe oświetlenie. Z kolei przebudowane dojścia do peronów ułatwią do nich dostęp osobom niepełnosprawnym.

KRZEPTÓW czy KRZEPÓW?

W wielu doniesieniach pojawia się informacja, że jednym z remontowanych peronów ma być peron w Krzeptowie. Kłopot w tym, że Krzeptów to miejscowość położona w powiecie wrocławskim, jakieś 45 km od Wołowa, 100 km od Grębocic i jeszcze dalej od Głogowa. W dodatku wydaje się, że w podwrocławskim Krzeptowie w ogóle nie ma stacji kolejowej. Najbliższa jest 3 km od Krzeptowa – w Smolcu.

Miejscowości Krzeptów nie widzą też mapy satelitarne ani na odcinku Głogów–Grębocice, ani Wołów–Małowice Wołowskie. A przecież na tych właśnie trasach mają przebiegać remonty torów i rewitalizacja peronów.

Tymczasem każdy mieszkaniec Głogowa wie, że niedaleko znajduje się Krzepów. Niegdyś będący wioską na przedmieściach, obecnie jedno z miejskich osiedli. Wiadomo również, że Krzepów leży się na trasie Głogów–Grębocie. W dodatku jest tam stacja kolejowa i peron. Zaniedbany peron. Taki, który nadaje się do remontu.

Zbierając te fakty w jedną całość, z jednej strony mamy podwrocławski Krzeptów, który nie leży na żadnym z wyznaczonych do remontu odcinków i gdzie nie ma peronu. Z drugiej strony mamy głogowski Krzepów, który leży na remontowanym odcinku i na którym jest peron.

Niestety nie udało nam się dzisiaj dodzwonić w tej sprawie do rzecznika PKP PLK. Być może w poniedziałek dowiemy się więcej na ten temat.