Udzielanie bezpłatnych porad prawnych, wystosowanie pozwów czy przeprowadzanie interwencji to tylko niektóre z zadań, w jakich może pomóc konsumentom powiatowy rzecznik. Wkracza wszędzie tam, gdzie naruszone zostają indywidualne prawa konsumentów i coraz częściej korzystamy z usług rzecznika.
Świadczy o tym liczba 186 skarg mieszkańców, z którymi się zgłosili w ubiegłym roku. Jak wynika, z raportu przedstawionego przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Polkowicach ponad połowę (52,4%) wszczętych spraw udało się zakończyć pozytywnie, zgodnie z oczekiwaniami konsumentów. Część spraw oczekuje na ostateczne rozstrzygnięcie, ze względu na brak odpowiedzi od przedsiębiorców, zatem liczba pozytywnie zakończonych spraw może ulec zmianie.
–Z bezpłatnej możliwości zasięgnięcia porady u Rzecznika Praw Konsumenta z roku na rok korzysta coraz więcej osób. Okazuje się, że dla konsumenta nie jest ważne, ile kosztował wadliwy towar czy usługa, chce dochodzić swoich praw– podkreśla Kamil Ciupak starosta polkowicki. W dobie internetu, silnego oddziaływania reklam nietrudno dokonać niewłaściwego zakupu. Z porad udzielanych w formie telefonicznej, jak i mailowej skorzystało ponad dwieście osób. Najczęstszym problemem, z jakim zwracają się konsumenci o interwencję to były reklamacje dotyczące obuwia, urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektrycznych i sprzętów komputerowych.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje mieszkańców:
w poniedziałki i środy w godz. 7:30 – 15:30
Nieodpłatne porady i pomoc można uzyskać również:
|