Konsumenci dochodzą swoich praw

0
1041

Udzielanie bezpłatnych porad prawnych, wystosowanie pozwów czy przeprowadzanie interwencji to tylko niektóre z zadań, w jakich może pomóc konsumentom powiatowy rzecznik. Wkracza wszędzie tam, gdzie naruszone zostają indywidualne prawa konsumentów i coraz częściej korzystamy z usług rzecznika.

Świadczy o tym liczba 186 skarg mieszkańców, z którymi się zgłosili w ubiegłym roku. Jak wynika, z raportu przedstawionego przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów  w Polkowicach ponad połowę (52,4%) wszczętych spraw udało się zakończyć pozytywnie, zgodnie z oczekiwaniami konsumentów. Część spraw oczekuje na ostateczne rozstrzygnięcie, ze względu na brak odpowiedzi od przedsiębiorców, zatem liczba pozytywnie zakończonych spraw może ulec zmianie.

Z bezpłatnej możliwości zasięgnięcia porady u Rzecznika Praw Konsumenta z roku na rok korzysta coraz więcej osób. Okazuje się, że dla konsumenta nie jest ważne, ile kosztował wadliwy towar czy usługa, chce dochodzić swoich praw– podkreśla Kamil Ciupak starosta polkowicki. W dobie internetu, silnego oddziaływania reklam nietrudno dokonać niewłaściwego zakupu. Z porad udzielanych w formie telefonicznej, jak i mailowej skorzystało ponad dwieście osób.  Najczęstszym problemem, z jakim zwracają się konsumenci o interwencję to były reklamacje dotyczące obuwia, urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektrycznych i sprzętów komputerowych.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje mieszkańców:

w poniedziałki i środy w godz.  7:30 – 15:30

Nieodpłatne porady i pomoc można uzyskać również:

  • Federacja Konsumentów ul. Targowa 8/41 w Polkowicach tel. 728 878 184
  • Infolinia Konsumencka tel. 801 440 220 oraz 22/ 290 89 16, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 18:00
  • Konsumenckie Centrum e-porad email: porady@dlakonsumentow.pl
  • Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, wykaz inspektoratów dostępny pod adresem: www.uokik.gov.pl/wiih

    POWIAT POLKOWICE