Elektroniczna rekrutacja uczniów do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych już się zakończyła. Dla tegorocznych absolwentów gimnazjum przygotowano 1260 miejsc w klasach pierwszych, w tym 470 miejsc w liceach ogólnokształcących, 630 miejsc w technikach oraz 160 miejsc w zasadniczych szkołach zawodowych. W ubiegłą środę (4 lipca) zostały ogłoszone listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia. Do dzisiaj (6 lipca) uczniowie zobowiązani są do potwierdzenia woli podjęcia nauki w wybranej szkole. – Osoby, które zapomniały o rekrutacji lub nie zostały przyjęte do żadnej szkoły będą mogły w dniach od 9 do 16 lipca uczestniczyć w tak zwanej rekrutacji uzupełniającej. Oznacza to, że będą mogli być przyjęci do szkół, w których będą jeszcze wolne miejsca – mówi Bartłomiej Adamczak, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Głogowie.
Na potrzeby rekrutacji uzupełniającej zostało przygotowanych 107 miejsc, to jest: 25 miejsc w liceach ogólnokształcących, 43 miejsc w technikach oraz 39 miejsc w zasadniczych szkołach zawodowych. Rekrutacja uzupełniająca odbywa się poza systemem elektronicznym. O przyjęciu ucznia do szkoły decyduje dyrektor szkoły. Po terminie rekrutacji uzupełniającej, czyli po 16 lipca, zostanie przeprowadzona rekrutacja dodatkowa, która potrwa do 31 sierpnia. Tak więc żaden z chętnych uczniów nie zostanie pozbawiony możliwości podjęcia nauki.