Dziesięć nowych kamer w Głogowie

0
1038

Monitoring w Głogowie działa od 2006 roku. Wtedy to na terenie miasta zamontowano 16 kamer. Później “dołożono” osiem kamer. Teraz w Głogowie ma zostać zamontowanych kolejnych dziesięć kamer, czyli w sumie w mieście będzie ich 34. To wszystko ma ponieść bezpieczeństwo mieszkańców Głogowa. Monitoring zwiększy się dzięki dofinansowaniu jakie otrzymała Gmina Miejska Głogów na projekt pod nazwą “Rozbudowa monitoringu z modernizacją sieci radiowej w ramach poprawy bezpieczeństwa obszarów turystycznych miasta Głogowa”. Prawie 700 tysięcy na projekt zostało pozyskane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013.

O tym, że monitoring w Głogowie jest ważny i potrzebny była mowa w trakcie debaty społecznej na temat bezpieczeństwa na Starym Mieście, która została zorganizowana w ubiegły czwartek (18 października) przez Komendę Powiatową Policji w Głogowie. – Wykorzystanie monitoringu miejskiego ma o tyle znaczenie, że pełni role prewencyjną, czyli po prostu straszy potencjalnych sprawców. Jednak monitoring też pozwala zidentyfikować sprawców, którzy dokonali przestępstwa na terenie objętym przez kamery. Czasami około kamery widzi więcej niż patrol policjantów. Nie oznacza to jednak, że w miejscach gdzie są kamery nie patrolują już prawdziwi policjanci. Monitoring jest również wykorzystany przy kolizjach drogowych gdzie czasami trudno jest ustalić, kto faktycznie jest sprawcą zdarzenia. – mówi Krzysztof Sidorowicz, Komendant Powiatowy Policji w Głogowie. Teraz monitoring miejski powiększy bazę kamer o dodatkowych dziesięć urządzeń. Znajdować się one będą przy: Parku Leśnym, Bibliotece Jana Pawła II, Parku Słowiańskim, ulicy Starowałowej, ulicy Staromiejskiej, ulicy Staszica, ulicy Piekarskiej, Rynku oraz dwie sztuki przy Kolegiacie.  W ramach projektu pod nazwą “Rozbudowa monitoringu z modernizacją sieci radiowej w ramach poprawy bezpieczeństwa obszarów turystycznych miasta Głogowa” zostanie także rozbudowana stacja bazowa, radiolinia serwera głównego oraz zostaną zakupione dwa monitory LCD. – Wartość tego projektu to kwota ponad 971 tysięcy złotych natomiast kwota dofinansowania to ponad 678 tysięcy złotych – mówi Jan Zubowski, Prezydent Miasta Głogowa. Pieniądze zostały pozyskane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013. –Myślę, że to pozwoli chronić miejsca, które są ważne dla Głogowa oraz pozwoli turystom oraz mieszkańcom Głogowa poczuć się bezpieczniej – dodaje Jan Zubowski. Realizacja projektu planowana jest na lata 2012 – 2014.